Peri beni niye seçti?

Kendimi hiçbir zaman anne olabilecek bir kadın olarak görmedim. Çocuklarla aram da asla iyi olmadı zaten. Yolculuk ettiğim otobüste ya da yemek yediğim restoranda gürültü yapan bir bebek olduğunda rahatsızlık duyardım. Yolda yürürken bir bebek gördüğünde gülümseyen ya da “ayyy ne tatlııı” nidalariyla onu mıncırmaya çalışanlara da anlam veremezdim. Sanki bu dünyaya gezip tozmaya, çalışmaya, giyinip süslenmeye gelmiştim ama anne olmaya değil…

Evliliğimizin ilk yedi yılı boyunca eşim ve ben deyim yerindeyse “özgür takıldık”.  Ilk olarak eşim açtı çocuk konusunu, “artık istiyorum” dedi. Kendimden ne kadar emin değilsem, onun mükemmel bir baba olacağından o kadar emindim. Ben düşündüm, düşündüm, düşündüm…Gerçekten çok zor günlerdi benim için…bir yanda yaşadığım, yaşamaya alıştığım  hayat, bir yanda aşık olduğum kişiyle gerçek bir aile olma isteği…Düşündüm, düşündüm…Zamanla bebek fikrine sıcak bakmaya başladım. Hem daha fazla ertelemenin de bir anlamı yoktu. “Tamam” dedim ve çalışmalara başladık.

Derler ki bebekler doğmadan önce annelerini seçerlermiş.

Yukarıda yazdıklarıma bakarak soruyorum kendi kendime: Eğer bu gerçekten doğruysa Peri Evren’i (ki Evren kurabiye bile yapamaz) neden seçmiş olabilir?

        Evi parka yakın

                     Süper bir anneanne ve dede garantisi var

             Anneannenin yazlık evi de varmış. Yaz aylarında oraya takılırım.

             Tipi fena değil, kocası da yakışıklı. Yani ileride güzel bir kız olma ihtimalim var.

             Aslında kötü bir aşçı ama yoğurt çorbasını güzel yapıyor.

             O da çubuk makarnayı çok seviyor.

             Bebek odasında müzik seti var.

             Safari temalı bebek karyolasını sevdim.

             Mükemmel bir baba garantisi var.

             Parfümü güzel kokuyor.

             Bunlar karı koca bol bol geziyorlar, belki beni de gezdirirler.

             Yıllardır canının istediğini yapıyor, aklı estiğinde aklının istediği yere gidiyor,  hiçbir haftasonunu evde geçirmiyor, sürekli bir aktivite peşinde özgür takılıyor. Dur ben şuna dünyanın kaç bucak olduğunu göstereyim.

             Saçları yumuşacık.

             Lezzetli kek pişirme konusunda çok çaba harcıyor. Başarılı olabilir mi bilemiyorum ama bir şans vermeye değer sanırım.

             Salsa yaptı sarmadı, tango yaptı sıkıldı, aikido yaptı bıraktı, bir ara meditasyon ve yogaya meyletti…sonra sabun falan yaptı bir ara, ondan da sıkıldı. Bunun canı sıkılıyor galiba, iyi bir meşgaleye ihtiyaci var.

             Iş hayatı çok monoton. Git gel git gel nereye kadar? Aksiyon lazım aksiyooon!!!

             Offf yaaaa!!! Uyuyakalmışım. Herkes seçmiş annesini, bana bu kalmış.

             Bir arkadaşıyla konuşurken duyduştum. ‘Minik Yaramaz Bir Cadı’sı olmasını istediğini söylemişti. Benim gibi birini istiyor yani. Beni sevecek galiba, hı? Ne dersiniz?

 Bana cennetin en güzel kokularını getiren minicik meleğim…Sana her baktığımda seni bana gönderdiği için Tanrı’ya teşekkür ediyorum.  Hayatıma getirdiğin renklerin, tatların, duyguların senden önce varlığından bile haberdar değildim. Beni neden seçmiş olursan ol, yanımda olduğun için çok ama çok mutluyum. Seni öpmeye, sana bakmaya doyamıyorum…Sen benim tazecik fındığım, minik lamba cinim, küçük pembe tavşanımsın. Evet, mükemmel değilim…ama seni bu dünyadaki herşeyden ve herkesten daha çok seviyorum. Biz seninle nasıl iyi bir ikili olacağız, göreceksin. Sen o minicik elinle benim işaret parmağımdan tutup bu dünyada sensiz asla farkedemeyeceğim güzellikleri göstereceksin bana. Ben de sana özgür, ayaklarının üzerinde durmayı önemseyen, eğlenmeyi bilen bir kadın olmayı, kendine güvenmeyi öğretmeye çalışacağım.

Sırf sana iyi bir örnek olmak için, senin “benim annem….” diye başlayan cümlelerini gurur duyarak bitirebilmen için bile çabalamaya değer…

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Anneyim içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Peri beni niye seçti? için 6 cevap

  1. Yeliz Esen dedi ki:

    Ben iyi bir meşgale kısmına bayıldım daha iyi ne olabilir bilmiyorum😉 Ellerine sağlık çok güzel bi yazı olmuş

    • İpekperi dedi ki:

      Çok doğru bir seçim yapmışın pericim hayatına bir sürü değer ve renk katıcak olan çok güzel bir annen var. Umarım hayatın boyunca tüm secimlerin aile seçimin kadar doğru ve isabetli olur güzel yavrum.

    • evrenerdem dedi ki:

      ben nedense “Offf yaaaa!!! Uyuyakalmışım…herkes seçmiş annesini, bana bu kalmış.” kısmına takılıyorum süreklı:)))))

  2. Berçem Demirel dedi ki:

    Evrenciğim bence Peri de çok doğru bir seöim yapmış sen çok iyi bir annesin… Ama herşeyden önemlisi iyi bir insan olduğun için öylesin… Sana kızınla birlikte çok uzun ve mutlu bir ömür diliyorum. Bu arada bizleri de unutma bu süreçte hep beraber olmak dileğiyle….

  3. yıldıztozu dedi ki:

    Ahhh ben bu yazıyı nasıl kaçırmışım? Insan gerçekten evladına bakarak düşünüyor “acaba ben böyle güzel birşeyi hak etmek için ne yapmış olabilirim” diye…kusursuz değiliz ama onları çok seviyoruz. onlar bizim herşeyimiz:) biz de onların…
    sevgiler…

  4. Geri bildirim: Elele Geziyoruz Kızımla | güneşli bir gün

Bir Cevap Yazın

