Bir soru…

Bir kadınla tanıştım…yaşı 36…Yüzünde ilk başta anlam veremediğim, sanki ‘neden’ diye soran tamamlanmamış bir ifade var. Sanki birşeye ulaşmak için uzanmış ama ulaşamıyor. Sanki tutunduğu dal kırılsa uçurumdan aşağı yuvarlanıverecek.

Ondört yaşındayken ailesinin karıştığı bir kan davasını sona erdirmek amacıyla karşı taraftan bir erkekle imam nikahı ile zorla evlendirilmiş. “Oysa ben okulumu bitirip, üniversiteye gitmek istiyordum” diyor. Birkaç kez koca evinden kaçıp babasının evine dönmüş ama her seferinde ailesi onu geri göndermiş, hem de bıçak zoruyla. Hergün ağlamış, ağlamış, ağlamış…Bir yılın sonunda üzüntüden ve sinirden hastalanmış. Ancak o zaman ailesi ona acıyıp eve dönmesine izin vermiş.

Hikaye burada  bitmiyor malesef…Yukarıda yazdıklarımdan bu kadının yaşadığı çevre ve aile yapısı ile ilgili bir fikir edinmişsinizdir sanırım. Bir de bu çevre ve ailede ‘onbeş yaşında boşanmış bir kadın’ olarak nasıl yaşanabileceğini bir düşünün. Tabii ki yaşanamaz çünkü boşanmış bir kadın bu tip bir aile yapısında bir ayıp, bir an önce kurtulunması gereken bir yüktür. Kendisini ‘koruyup kollayan’ ağabeyler ve amcalar arasında hapis hayatından beter birkaç yıl geçirdikten sonra uygun bir adamla yeniden başgöz edilmiş. “Bu sefer fazla mücadele edemedim, zaten buna gücüm de kalmamıştı. Ailemdeki erkeklerin baskılarından kurtulduğum için seviniyordum bile” diyor. Bu evlilikten bir yıl arayla bir kızı ve bir oğlu olmuş. Söylediğine göre yeni kocasının ailesi kendisini sevip saymışlar,  hatta uygun bir zamanda çalışıp okulunu bitirebilmesi için yardımcı olacaklarını bile söylemişler. Gelin görün ki kahramanımızın ailesi ve kocasının ailesi arasındaki bitip tükenmek bilmeyen bazı sorunlar nedeniyle bu evlilik de sona ermiş. Genç kadın kendi annesi tarafından iki çocuğu ile beraber zorla baba evine getirilmiş bu sefer…kısa bir süre sonra da kocasının ailesinden birileri gelmişler, genç kadını zorla bir odaya kilitleyip çocukları alıp götürmüşler. Çocuklardan birisi 1,5 diğeri 2,5 yaşındaymış…O çocukları bir daha  hiç görememiş, göstermemişler.

Ağlamış, ağlamış, ağlamış…Yavrularından ayrı kalmanın acısına dayanamayıp canına kıymayı bile denemiş birkaç kez, becerememiş. Yine baba evinde, yine kendisini ‘koruyup kollayan’ ağabeyler ve amcalar arasında hapis hayatından beter birkaç yıl geçirdikten sonra uygun bir adamla yeniden başgöz edilmiş. Üç çocuğu daha olmuş, iki kız bir de oğlan…

Yıllar öylece geçip gitmiş… Hayatı az da olsa rayına oturmuş. Hatta çevresindeki bütün baskılara rağmen bir yolunu bulup çalışmaya bile başlamış. Para kazanıp kızlarını mutlaka okutmak istiyor. Tek istediği onları bu acımasız, cehalet dolu döngüden kurtarabilmek, onurlu ve dimdik ayakta durarak yaşamalarını sağlayabilmek. Kendisi de bir evlat olarak “Ben kızıma benim yaşadıklarımı asla yaşatmayacağım” diyor ve “Annem ve babam bana nasıl kıydılar?” diye soruyor umutsuzca… Gözleri hep nemli, yüzünde yaşına yakışmayan bir yorgunluk, bitmişlik var. Bunları anlatırken de çok ağladı. Hiçbirşey diyemedim ben…

Ne denir ki? Seni anlıyorum? Üzülme? Hepsi geçecek ve herşey yoluna girecek? Ben yanındayım? Güçlü olmalısın? Unut geçmişi?

Dilimin ucuna gelen bütün sözcükler son derece boş ve anlamsız kaldı onun yaşadıklarının yanında…Hayatım çok kolay göründü onunkinin yanında. Bütün kaygılarım, üzüntülerim, kızgınlıklarım çok şımarıkça göründü, utandım ben…Sadece sarılabildim ona ve ben de ağladım. Başka ne yapabilirdim ki? Gerçekten, başka ne yapabilirdim?

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Düşünüyorum içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir soru… için 1 cevap

  1. yıldıztozu dedi ki:

    Bu yazıya bır yorum yazmak istedım ama insan ne diyeceğini bilemiyor gerçekten. Bu tür hikayeler çevremizde o kadar çok var ki…Kadın olmak, kadın doğmak sanki bir suç…

Bir Cevap Yazın

