Moodboard 2 – Ne istiyorum?

Bu yazıyı okumadan önce 25 kasım tarihli Moodboard başlıklı yazımı okumanızı öneririm çünkü bu yazı onun devamı niteliğindedir.

Işe ne istediğimi düşünmekle başladım. Maalesef kafasında çok belirgin bir gelecek vizyonu taşıyabilen insanlardan değilim. Isteklerim ve hayallerim sürekli değişim halindedir ve bir türlü somutlaşamazlar. Büyük bir ev istiyorum, şu marka arabam olsun, tatilimi şurada geçireyim, filanca şehirde yaşayayım, süper ünlü bir mimar olayım, CEO olayım, en moda giysileri giyeyim gibi hayallerim pek yoktur. Zaman zaman bunlardan 1-2 tanesine takıldığım da oldu ama tam odaklanmak üzereyken başka türlü şeyler istemeye başladım. Hatta eğer çok odaklanırsam mutlaka gerçekleşeceğini bildiğim için (bakın ne kadar eminim kendimden) onlara fazla odaklanmamaya çalıştım çünkü her an fikrim değişebilirdi.

Işte bu yüzden önümde kraft rengi fon kartonum ve bir yığın dekorasyon ve kadın dergisi ile kalakaldım. Uzunca bir süre bu dergileri karıştırdım karıştırdım, eski fotoğraf albümlerini ortaya çıkardım, baktım baktım…Şehirde kariyer sahibi ve şık giyimli birisi olmak mı yoksa küçük bir sahil kasabasında sebze yetiştirmek mi? hayatımı mimarlık yaparak kazanmaya devam etmek mi yoksa bir takı atölyesi açmak mı? Evde şarap yapmak mı yoksa bir zeytinlik satın almak mı? Kendi kendimi hayretler içinde bıraktım: Bu kadar mı uçlarda gezinir bir insanın hayalleri?  Ben sadece mutlu olmak istiyordum aslında ama beni bugün mutlu eden şeyin yarın da mutlu edeceğinden emin olamıyordum bir türlü.

Eski dergilerden birinin moda sayfalarındaki bir resme takıldım: Genç, güzel ve şık bir kadın bir café’de oturmuş bir yandan kahvesini yudumlarken bir yandan da elindeki gazeteyi okuyor. Hemen hatırladım bu kadını, zira onu dergiyi ilk okuduğumda da görüp çok beğenmiştim. Bu kadın, daha doğrusu bu fotoğraf beni neden etkilemişti? Kadının kılığı kıyafeti ya da güzelliği değildi beni etkileyen – ama hayatının ve işlerinin gayet yolunda gittiği izlenimi veren duruşuydu. “Az önce öğle yemeğimi yedim, şimdi de kahvemi içiyorum. Birazdan uzun zamandır görmediğim bir arkadaşım gelecek ve biraz laflayacağız. Belki onunla beraber bir kahve daha içerim. Sonra da ofisime dönüp işlerimi toparlar evimin yolunu tutarım” der gibi bir hali vardı. Ne iş yaptığı (hatta bir iş yapıp yapmadığı) belirsiz  ama son derece mutlu, kendinden emin, kafası meşgul ama bir o kadar da huzurlu görünen bu kadını sevdim. Ne istediğime tam olarak karar veremesem de onu elde ettiğimde hissedeceklerimi temsil ediyordu bu resim. Onu moodboard’uma dahil etmek üzere dergiden kestim.

Biraz daha karıştırınca dergileri, bana romantizm, huzur ve mutluluk çağrıştıran başka resimler de buldum. Bir de bazı tasarımcılarla yapılan söyleşilerde yeralan, onları ofıslerınde mutlu bır şekılde çalışırken gösteren fotoğrafları da kestim. Sonra kendi fotoğraflarımdan yüzümü kesip (gülmeyin lütfen) bu insanların yüzlerinin üzerine yapıştırdım. Sevdiğim işi yapmak, yani ölçeği ne olursa olsun tasarım ile uğraşarak para kazanmakla özdeşleştirdim bu resimleri.

 Iş güç sahibi olmak, romantizm, huzur tamam… Ama bunları destekleyecek birşeye daha ihtiyacım var: Para…Para’ya çok önem veririm. Mutlu olmak için sadece para yetmez ama onsuz da mutlu olunmaz. Para yoksa ya da azsa insanın aklı hep ondadır, onu elde etmek için sevmediği işlerde çalışmak zorunda kalır, eğitim ve sağlık imkanlarından yeterince faydalanamaz, hareket özgürlüğü kısıtlıdır ve sürekli gelecek kayğısı taşır. Bütün bunlar mutluluğu, romantizmi ve huzuru siler süpürür. Işte bu yüzden benim gelecek vizyonumda mevki, mal mülk gibi şeyler olmasa da para mutlaka var – sevdiğim işi yaparak kabul edilebilir miktarda para kazanmak…Café’de oturan kızın çantasının içine o paraları bu yüzden koydum.

Panomun muhtelif yerlerinde gördüğünüz minik bebekler, balonlar ve oyuncaklar ise kızım Peri’yi simgeliyor. O benim hayatımın merkezi, benim sevimli şans perim. Varlığıyla bu hayattan daha fazlasını ve herşeyin daha iyisini istemem için beni yüreklendiren tatlı meleğim…her ne yapıyor olursam olayım o her zaman aklımda ve yanımda olacak.

Moodboard’umu kuyumcu tezgahımın önüne asmayı planlamıştım ama kararımı değiştirip yatak odamdaki aynanın üzerine yapıştırdım onu. Artık her sabah uyandığımda ve her gece uyumadan önce ona bakıyorum. Hayatımla ilgili planlarım hep taze kalıyor böylelikle. Ayrıca panomun fotoğrafını bilgisayarımın ekranına da duvar kağıdı olarak yerleştirdim.

Kızımla ilgilenmekten arta kalan çok ama çok kısıtlı zamanlarımda böyle akla ziyan ve de gereksiz şeylerle uğraştığımı mı düşünüyorsunuz? Belki de haklısınız…ama belki de değilsiniz…Zira evren benim mesajımı aldı; hayatımda güzel şeyler olmaya başladı bile…

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Değişiyorum içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Moodboard 2 – Ne istiyorum? için 3 cevap

  1. deniz dedi ki:

    senden başka kimsenin ne düşündüğü önemli değil aslında ama yine de yorum alanını görünce fikrimi söylemeden edemedim: ben çok güzel bir şeyle uğraştığını düşünüyorum. bu güzel planlara giden adımları gördükçe heyecanlanıyorum🙂

  2. Beyhan dedi ki:

    Hergün plan yapan ama hemen unutan ben ne istiyorum acaba diye tırmıklayan , sevmediği bir işte çalışan(mühendisim) ama alternatif yaratmayan biri olarak benimde kesin kes bundan hazırlamam lazım. unutmamak için. güç almak için.
    sevgiler
    beyhan

  3. Zeycan dedi ki:

    Geleceğin Sanat Yönetmeni olma hayalini kuran ben (şuan hayalimle uzaktan yakından alakası olmayan bir işte çalışsamda) bayıldım yaptığınız moodboarda ve düşüncelerinize, hayallerinize… Hiç boş ve gereksiz olduğunu düşünmüyorum, ilk moodboard yazınızda değinmiştiniz yanlış hatırlamıyorsam, bir yerden başlamak gerek ve karşınızda ellerinizle emeğinizle oluşturduğunuz bu resim, hayal olan şeyi somutlaştırmaya büyük bir adım bence.. Elinize Emeğinize Sağlık..

Bir Cevap Yazın

