Doğal Cilt Toniği

Geçen seneye kadar  her yılbaşında bir “yeni yıl listesi” hazırlardım. Yeni yılda spor yapacağım, dışarı çıkarken mutlaka makyaj yapacağım, hobilerime daha çok vakit ayıracağım gibi maddeler içeren bu listeleri, daha yeni yılın ikinci  haftasına girmeden nereye koyduğumu bile unuturdum. Bu yılbaşında liste falan  hazırlamadım. Ama son zamanlarda aklımı kurcalayan bazı düşünceler yeni kararlar vermeme yardımcı oldu. Örneğin sevimli bir yeni yıl yazısı yazmak amacıyla bilgisayarımın başına oturduğumda birdenbire yazıverdiğim “Geride Kalanlar” isimli yazıda dile getirdiklerim, hayatımda bazı şeyleri artık değiştirmem gerektiğini hatırlattı bana. Maalesef sevimli ve coşkulu bir yeni yıl yazısı yazıp noel baba ve hediye paketi resimleri ile süsleyemedim (çok istemiştim halbuki) ama yine de Geride Kalanlar’ı yazmak bana çok iyi geldi. Düşünceler uçup gidiyor ama yazıya dökülenler, üstelik bir de başkaları ile paylaşılıyorsa asla silinmiyor.

Yeni kararlarımdan biri sadeleşmek yani “basit bir yaşam” sürmek; günlük yaşamın her alanında, bana, aileme ve doğaya zarar veren her türlü kimyasal üründen, gereksiz eşyalardan kurtulmak, yeni birşey satın almadan önce kendime “bu gerçekten gerekli mi?” diye sorarak sürekli birşeyler satın alma arzusunu dizginlemek…

Bu liste böylece uzayıp gider ve bu yazı da çok sıkıcı bir yazıya dönüşebilir. Iyisi mi biz hemen sadede gelelim.

Bugün sizlerle – kimyasal maddelerden kurtulma kararıma istinaden – yıllardır kullandığım, kendi yaptığım, hiçbir kimyasal madde içermeyen son derece etkili, %100 doğal cilt toniğimin tarifini paylaşmak istiyorum. Ister sadeleşin ister sadeleşmeyin ama bunu mutlaka deneyin.

Gerekli malzemeler:

Yarım şişe %100 doğal gül suyu: Ben genelde Rosense marka gül suyu kullanıyorum ama piyasada başka markalar da mevcut. Doğal olup olmadığını anlamak için etiketini okumanız yeterli.

Yarım şişe maden suyu: Markası önemli değil ama bunun da doğal olması gerekiyor.

Lavanta yağı: Aktarlardan temin edebilirsiniz.

Yapılışı:

Önce maden suyunu geniş bir kaba boşaltıp 15 dakika kadar havalandırın. Sonra gülsuyu ve maden suyunu koyu renk bir şişenin içine koyup üzerine 8 damla lavanta yağı damlatın. Şişenin kapağını kapatıp hafifçe çalkalayın ve bir kenara koyun. Birkaç saat sonra toniğiniz kullanıma hazırdır. Kullanmadan önce çalkalayınız.

Gelelim etkilerine…Gülsuyu ve lavanta yağının cilde faydalarını uzun uzun anlatmayacağım çünkü zaten isteyen herkes internetten bu bilgilere ulaşabilir. Ben size somut verilerden bahsedeceğim.

Benim annem kendini bildi bileli tonik olarak yüzüne gülsuyu sürer. Yaşı gereği yüzünde kırışıklıklar var tabii ki ama cildi son derece berrak ve lekesizdir.

Bir iş arkadaşıma bu toniği tavsiye etmiştim. Kullanmaya başladıktan kısa bir süre sonra yüzündeki minik yağ bezeleri yok oldu.

Cildi çok kuru olan bakıcımız bu toniği kullandığında cildinin rahatladığını söyledi.

Yüzünde sebebi belirsiz minik sivilceler çıkan bir arkadaşım bunu kullanmaya başladıktan sonra sivilcelerden kurtuldu.

Karma cilde sahip olup bir türlü kendine uygun ürünü bulamayan bir başka arkadaşım bu tonikten çok memnun kaldı.

Bana gelince; 10 senedir bu toniği kullanıyorum ve kaç yaşında olduğumu söylediğimde kimse bana inanmıyor.

Zaman zaman parfümerilerde şık ambalajlarda satılan pahalı ürünlerin büyüsüne de kapılmadım değil, ama – samimiyetle söylüyorum – hiçbirinden bu kadar memnun kalmadım. Üstelik içinde cildime ve doğaya zarar veren herhangi bir madde olmaması da beni çok mutlu ediyor.

Bu sabah banyodaki dolap ve çekmeceleri söyle bir gözden geçirdim. Beş yıl önce alınmış ve neredeyse hiç kullanılmamış rujlar, tozlaşmış farlar, yarısı boş krem kutuları, saç kremleri, çeşit çeşit duş jelleri, ne zaman aldığımı bile unuttuğum  jöleler (ben jöle kullanmam ki?!) buldum. Hatta pembe bir saç spreyim bile varmış! Bunların hepsinden bugün kurtuluyorum ve artık gerçekten ihtiyacım olmayan hiçbir ürünü evime sokmamaya kararlıyım. Doğal bakım ürünlerine çok meraklı olduğum dönemlerden kalma bazı reçetelerimi de yeniden gündemime alıyorum. Bunları da uyguladıkça burada sizlerle paylaşacağım.

Herkese iyi yıllar dileyerek ve bir de noel baba resmi ekleyerek bu yazıyı bitiriyorum.

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Güzelim içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Doğal Cilt Toniği için 36 cevap

  1. Niran Mutlu dedi ki:

    Harikasın canım

  2. Rahşan Erzen dedi ki:

    Teşekkürler evrencim,mutlaka deniycem:)

  3. fattove lolo dedi ki:

    deneyecegim ve ben de boyle bir temizlige girissem iyi olur sanirim.

  4. ayşe altun dedi ki:

    teşekkürler evren bu çok iyi oldu … işe yarayacagına ınanıyrm bende kendıme bır tonık yapcam hemen :)bu arada dogal ruj far allık fondaten gıbı bınumum makyaj ihtıyaclarımızada dogal bır cozum bulsan dıyorum ne hos olurdu:):)

    • evrenerdem dedi ki:

      amerıka’da doğal ürünler çok yaygın. pek çok kadın rujunu falan kendısı yapıyor, daha önce bazı sıte ve bloglarda görmüştüm. hatta bunları yapmak ıçın özel malzeme paketlerı de satılıyormuş. güzel bırşey bence…ben bır ruj yapmıştım eskıden ama şımdı formülünü hatırlamıyorum. eğer bulursam paylaşırım:)

  5. sukriyekorkmaz dedi ki:

    Çok güzel bir tarif bu hemen deneyeceğim hemennn, bende bu ara doğalın peşindeyim kendime bi krem yaptım parmaklarını yersin😛

  6. perilievren dedi ki:

    EEEE kremin tarifini bekliyoruz o zaman:)

  7. Geri bildirim: Evdeki Malzemelerle El kremi Yapımı | güneşli bir gün

  8. gülşen dedi ki:

    merhaba tonik şişede ne kadar bekleyebilir.belli bir süresi var mı? Bir de pamuklamı uyguluyorsunuz cildinize yoksa yıkıyormusunuz bu losyonla.Çok teşekkür ederim doğal ürün tavsiyesinde bulunduğunuz için

    • perilievren dedi ki:

      Tonik şişede uzun süre bekleyebiliyor, bozulmuyor. Ama zaten sabah akşam kullanırsanız bir aya kalmadan biter. İsterseniz buzdolabında da tutabilirsiniz. Böylece hem daha dayanıklı olur hem de sıkılaştırma etkisi daha fazla olur.
      Ben bu toniği yüzümü yıkadıktan sonra pamukla sürüyorum genelde. Bazen de gün içinde ferahlamak için avucuma döküp yüzüme çarpıyorum.

  9. zeze dedi ki:

    Merhaba, hassas cilt için sorun olur mu?kuru ve hassas cildim..tarif için teşekkür ederim..

    • perilievren dedi ki:

      Sorun olacağını pek sanmıyorum çünkü hassas cildi olan tanıdıklarım memnun kaldılar ve ciltteki kuruluğu giderdiğini söylediler. Ama gene de dikkatli olmak lazım. Gülsuyu ve maden suyu zarar vermez ama lavanta yağını daha az kullanarak deneme yapabilirsiniz. Bir de gözünüze kaçırmayın, zira hafif kızarıklık yapabiliyor. Ben yanlıklıkla gözüme kaçırdım, ordan biliyorum:)

      • zeze dedi ki:

        Teşekkür ederim.dün okudum tarifinizi bu gün hazırladım artık deneyip göreceğim ..selamlar

  10. Anonim dedi ki:

    acaba lavanta yağı yerine başka bir yağ kulanılabilir mi? Lavanta kokusunu sevemedim gitti..

  11. Anonim dedi ki:

    Merhaba;
    Lavanta yağlarının da takliti çok.Acaba siz hangi markayı kullanıyorunuz?

  12. perilievren dedi ki:

    Belli bir marka aramıyorum ama genelde pahalı olanlar daha iyi oluyor. Kokusu bile farkediyor. Bir de organik ürün satan yerlerden aldıklarıma daha çok güveniyorum açıkçası.

  13. EKC dedi ki:

    Lavanta yağı yerine daha doğal olması açısından ben bu reçetede Lavanta esansiyel Yağı (www.sabunagaci.com) kullanıyorum, cildim yağlı olduğundan bir sorun da teşkil etmiyor..:) teşekkürler..

    • perilievren dedi ki:

      Sabunağacı’nı çok duydum ama bir türlü girip inceleyemedim. Kızım mantıklı bir saatte uyursa bu akşam ziyaret edeceğim inşallah:)))

  14. burada gorup ben de kendime hazirladim, 1 haftadir kullaniyorum. sanirim yuzumdeki kizarikliklara iyi geliyor, yatistiriyor, hosuma gitti. tesekkurler:)
    lavanta kokusunu ben de cok sevmem, ama bu karisimda hafif geldigi icin hos oluyor.
    yalniz organik lavanta yagi bulamadim gitti. ben de aktarlardan normal bir lavanta yagi aldim, dogala ozdes denilen, umarim dogru yapmisimdir. karden marka. nerden okudum hatirlamiyorum ama yana yana ‘karden’marka aradim, sonra da yahu ben nerden okudum bu markayi oneren siteyi diye aradim taradim bulamadim:))

    • EKC dedi ki:

      organik esansiyel yağ ile kendi organik lavanta yağınızı yapabilirsiniz.. Nisan Hanım🙂 bizde var.🙂 esansiyel organik yag..

  15. Büşra Eldek dedi ki:

    ben de uygulamaya karar verdim…hani arada bir çıkan sivilceler tamam da şu yağ bezelerinden çok sıkılmıştım..inşallah faydası olur..teşekkürler tarif için..:)))

  16. Geri bildirim: Denemeye Değer Bence… | güneşli bir gün

  17. Anonim dedi ki:

    maden suyunun tüy çıkarma etkisi olduğu söyleniyor bunun hakkında ne biliyorsunuz sizde böyle bir etki yaptımı tonik

    • perilievren dedi ki:

      Daha önce maden suyu ile ilgili böyle bir şey hiç duymamıştım. Kendimde de (yıllardır kullanıyorum) böyle bir şey gözlemlemedim. Doğru olduğunu sanmıyorum.

  18. ilknur dedi ki:

    meraba öncelikle tarifin için teşekkürler. Ben bu toniği gül yağıyla yaptım hem de orjinal olduğuna hiç inanmadığım bir yağla ölçüleri aynı tuttum çok güzel kokulu çok etkili bir tonik oldu birde bu tonikle kili karıştırıp kil maskesi de yaptım o da çok güzel oldu lekeleri azaltıyor🙂 başka tariflerinide bekliyoruz…

  19. Sümeyra dedi ki:

    Bende birşey sormak istiyorum bu karışım ne kadar süre kullanılır bozulma rıskı varmı ,bilgilendirirsenız çok sevinirim

    • perilievren dedi ki:

      Sabah akşam kullandığınızda bir şişe tonik zaten bir ayda bitiyor. Ama bitmese bile bozulmuyor. İsterseniz buzdolabında da tutabilirsiniz. Ben İzmir’de yaşıyorum, burada hava yazın çok sıcak olduğu için bu tip şeyleri bozulma riskine karşı buz dolabına koyuyorum. Hem daha ferahlatıcı oluyor.

  20. Defol Gıt dedi ki:

    Merhabalar bu toniği yüz yıkama jelimden sonra uygulayıp üstüne nemlendirici kremimi kullanabilirmiyim yoksa toniği yıkamam gerekiyormu bilgilendirirseniz sevinirim
    .

  21. yaren dedi ki:

    Slm siz nekadar ml gul suyu ve maden suyunu kulaniyorsunuz tam yarim sise yazmissiniu gulsuyu ve maden suyu 1 litre olunca yarim litremi koyacam yarimda gul suyumu yazarsaniz cok sevinirim

    • perilievren dedi ki:

      Merhaba, ben 300 ml lik bir gülsuyu şişesinin yarısını başka bir şişeye aktarıp boşalan kısmı maden suyuyla dolduruyorum. yani 150ml gülsuyu, 150 ml maden suyu kullanmış oluyorum.

  22. hulya dedi ki:

    merhabalar acaba bu tonik için kullandığınız maden suyu nedir hangi markayı kullanıyorsunuz çünkü maden suyunun doğal olması gerekli demişsiniz de:)

  23. perilievren dedi ki:

    merhaba, kullandığım özel bir marka yok. piyasada birçok doğal marka var, herhangi birisini kullanabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

