Senin Masumiyetinin Önünde Eğilmeli Bütün Dünya

Çorabının tekini minik avucunun içine sıkıştırmış burnuna dayamışsın. Çorabını koklaya koklaya uyuyorsun. Ayacığının biri çıplak kalmış. Eğilip küçük pembe topuğuna bir öpücük konduruyorum. Irkiliyorsun biraz, minik ayak parmakların titriyor.

Kimbilir neredesin ve ne yapıyorsun şimdi? Kitaptaki yavru tavşanla oynuyor olabilirsin, ya da bahçede gördüğümüz kedilerle mesela? Topların, balonların, karşı apartmanın çatısına konan kargalar, otoparktaki köpekler, bütün gün elinde gezdirip mama yedirmeye çalıştığın oyuncak kedi, senin gerçeklerin…Rüyalarında da senin yanındalar mı?

Geçen gün huysuzlandığında dikkatini dağıtmak için seni kucağıma alıp salon penceresinin önüne götürdüm ve az ilerideki mahalleyi gösterdim. “Bak annecim ne kadar çok ev var, öyle değil mi?  Bütün bu evlerde senin gibi bebekler, çocuklar vaaar. Onlar da oyun oynarlar, uyurlar. Sonra onların da anneleri ve babaları vaaar, topları  vaaar…” Ben bunları anlatırken nasıl da heyecanla mırıldayarak dinledin beni. Gözlerini kocaman açıp burnunu cama yapıştırdın.

Bu sabah sen kendi kendine oynarken kulağımı sırtına dayayıp senin minik kalbini dinledim. Pıt pıt pıt atıyordu kalbin, sanki içinde bir kelebek çırpınıyordu. Nefes alıp verişin o kadar hafif, yüz ifaden o kadar ciddiydi ki sanki dünyanın en önemli işini yapıyordun. Aslında evet, dünyanın en önemli işiydi yaptığın; resimdeki farenin dişlerini fırçalıyordun. Bir anda yerinden kalkıp salonun köşesindeki saksının yanına gittin ve yeni açmış karanfili kokladın. Sonra odanın farklı köşelerine dağılmış olan minik toplarını tek tek alıp leğenin içine koydun. Bir yandan da kendince tatlı tatlı mırıldandın durdun. Işin bitince de oyuncak aslanla muhabbete daldın.

Bazen durup dururken yanıma gelip beni öpüyorsun ya… Içime ılık, tertemiz birşeyler akıyor o zaman. Beni bütün gün hiç durmadan öpsen ben de senin gibi tertemiz olur muyum acaba?

Yaşadığım dünyada, ülkemde çok çirkin şeyler oluyor. Bunları biz insanlar yapıyoruz. Bir zamanlar senin gibi tertemiz ve masum bebekler olan insanlar…Birbirimizi öldürüyor, üç kuruş para için taklalar atıyor, gözümüzü başkasının ekmeğine dikiyor, sonsuz iştahımızı meşru göstermek için akıl almaz dalavereler çeviriyoruz. Çok uzun zamandır televizyon izlemiyorum ve eve gazete sokmuyorum. Bunu daha fazla kirlenmemek adına yapıyorum. Zihnim temiz kalsın ki sana daha yakın olabileyim.

Ben sana hiçbirşey öğretmek istemiyorum çünkü sen zaten bütün evrenin bilgisi ile doğdun. Insanlığın binyıllardır kitaplarda, dinlerde, felsefelerde boşuboşuna arayıp durduğu bu bilgi dünyadaki bütün savaşları bir anda sona erdirebilir. Asıl sen bana öğret…Doğduğumda benim de içimde olan, büyüdükçe karanlık köşelerime itekleyip sakladığım, varlığını bile unuttuğum bu değerli hazineyi senin pırıl pırıl gözlerinde, tatlı gülüşünde, minik işaret parmağının ucunda yeniden bulmama yardım et.

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Anneyim, Düşünüyorum içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Senin Masumiyetinin Önünde Eğilmeli Bütün Dünya için 11 cevap

  1. ayşe altun dedi ki:

    içime işledi yazın evet o kadar güzel anlatmışsınki ….bişey yazamaycam belki ama sadece düşünecegim farkettirdiklerini ve tekara tekrar okuycam teşekkürler evren….şu dünyanın koşturmacasında farklı bir pencereden gösterdin herşeyi aslında farklı degil de dogrumu desek yada ne bıleyım öyle işte çoooooooook begendim açıkcası

  2. fatto dedi ki:

    gidip uyuyan bebisime simsiki sarilip, ayaciklarini opesim geldi.

  3. İpekperi dedi ki:

    Gözlerim dolu dolu oldu :((

  4. Mugeninoyani dedi ki:

    yine harika yazmışsın

  5. FatmaKuzey dedi ki:

    evrencim, onunde eğiliyorum canim.. kalemine saglik

  6. yeşim dedi ki:

    harika bir yazı evren,masumiyetleri hiç kaybolmasın.

  7. sukriyekorkmaz dedi ki:

    Çok güzel bir yazı, benimde kızıma sıkı sıkı sarılıp koklayasım geldi…

  8. Yeliz Esen dedi ki:

    Çok çok sade çok güzeller yüreğine sağlık gözlerimi doldurdun🙂

  9. pindarr dedi ki:

    Sayenizde canım bir kez daha (zaten bir süredir istiyordu ama) en kısa zamanda anne olmak istedi🙂

    • perilievren dedi ki:

      umarım ısteğınıze en kısa zamanda kavuşursunuz. O kadar tatlılar kı, benım kızım daha çok küçük olmasına rağmen ve ıkıncı çocuk konusu her açıldığında “asssla” dememe rağmen, bazen “acaba bunun qıbı bır tane daha yapsam mı?” dıye aklımdan qeçırıyorum:)))

  10. Geri bildirim: Lohusa Rüyası | güneşli bir gün

Bir Cevap Yazın

