Peri’nin Meyveli Kahvaltısı

Planım şuydu: Fotoğraf makinemin pillerini bir gece önceden şarj edecektim.Sabah Peri’ye bu kahvaltıyı hazırlarken, şık bir kaseye koyduğum bıldırcın yumurtalarını, üzerindeki su damlacıkları ışıl ışıl parlayan yeni yıkanmış meyveleri ve son olarak kivi dilimleri ile süslenmış  kahvaltı tabağını fotoğraflayıp tarif ile birlikte blogumda yayımlayacaktım.

Ama öyle olmadı…olamadı…Çünkü her sabah ben Peri Hanım’a kahvaltısını hazırlarken onun da eli armut toplamıyor. Kendisi kah paçalarımdan tutup yerlerde sürünmek, kah kucağıma tırmanıp kaynar su dolu çaydanlığa elini sokmaya çalışmak ve mutlaka ama mutlaka akordu bozuk keman gibi mütemadiyen gıyır gıyır mızıldanmak suretiyle, bir yumurta kırmayı bile dünyanın en zor işi haline getirebiliyor. Bir elimle blender çalıştırıp bir elimle kızın kendisini sakatlamasına engel olurken, bir yandan da fotoğraf çekemiyorum haliyle.

Sağlık olsun…Internet alemi benim çekebileceğimden çok daha güzel yumurta ve meyve fotoğrafları ile dolu neyse ki. Bıldırcınlı olanı çok sevdim mesela. Ben böyle bir fotoğrafı asla çekemezdim. Neden? Bızım evde bıldırcın yok çünkü…

Gelelim Peri’nin bir yaşından beri en sevdiği kahvaltının tarifine. Sıkılmasın diye bu kahvaltıyı çok sık yedirmiyorum. Genelde omlet, krep, kek, tahıl gevreği, yağlı ballı ekmek gibi alternatifler sunuyorum ona kahvaltıda. Iştahsız olduğu zamanlar, diş çıkarırken, kahvaltı hazırlamak ve yedirmek için fazla vaktim yoksa ya da çok yorgunsam bu tarifi kurtarıcı olarak kullanıyorum. Peri genelde bunu severek yiyor ve beni sabah sabah sevindiriyor.

Malzemeler:

2 adet bıldırcın yumurtası

1 küçük paket labne (ya da tepeleme bir tatlı kaşığı)

1 adet portakalın suyu

½ adet sulu ve tatlı armut

½ adet muz

2-3 adet ceviz ya da 4-5 adet badem (rendelenmiş olarak)

Önce yumurtaları haşlıyorum. Yumurta, meyve ve cevizleri blender yardımıyla öğütüp bir kaseye boşaltıyorum. Son olarak karışıma labneyi de ekleyip çırpıyorum. Vitamin ve protein bombası bir yemek çıkıyor ortaya.

Eğer karışım çok sıvı olursa muz miktarını arttırabilirsiniz.

Kullandığım meyveler yıl içerisinde değişebiliyor. Mesela mevsime göre şeftali, çilek, kavun, trabzon hurması, kivi gibi meyvelerı de ekliyorum bu kahvaltıya.

Bıldırcın yumurtası kullanmak istemiyorsanız haşlanmış bir tavuk yumurtasının yarısını da kullanabilirsiniz. Tamamını koyunca yumurta kokusu çok baskın olduğundan benim kız burun kıvırıyor.

Bebeğiniz bir yaşından küçükse bıldırcın yumurtası kullanmayın. Haşlanmış tavuk yumurtasının sarısı da bu kahvaltıya çok yakışıyor.

“Labne kullanmıyorum, paketlenmiş ürünleri evime sokmuyorum” diyen varsa onun yerine tuzsuz lor falan da kullanabilir. Ben denemedim ama tuzsuz olduktan sonra neden olmasın?

“Ben blender kullanmam, ille de çatalla ezeceğim” diye ne kendinizi ne çocuğunuzu gerip yıpratmayın. Atın blender’a adam gibi öğütün şunları. Bır kereden bırşey olmaz. Çocuğunuz kırk yılın başında tazecik meyvelerin tatlı mayhoş tadı ile harmanlanmış, şöööyle ağızda eriyip giden krema kıvamında bir tatlı yesin. Yemeğini bitirdikten sonra gözlerinde beliren “ O neydi öyle!!!” ifadesi gerçekten görülmeye değer. Bir anne başka ne ister ki?

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Anneyim içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Peri’nin Meyveli Kahvaltısı için 4 cevap

  1. mugmela dedi ki:

    valla kahvaltı derdi beni de gerdi🙂 bıldırcın yumurtası hic denemedim kızlar normal yumurtaa sevmez, bugun bi krep denedik neyse yediler. blender bırakmıstım kahvaltıda ama ama deneyelim boyle de🙂

  2. perilievren dedi ki:

    Perı de yumurtayı tek başına yemez. omlet, krep ya da meyvenin içine gizliyorum:))

  3. dilekşeker dedi ki:

    bu tarif tam bizlik olmuş. benim oğlana yumurtayı da peyniri de yediremiyorum. bir de bu şekilde deneyeyim. işin garibi sütlü bulamaç kahvaltının içindeki yumurta tadını ayırt edebiliyor ve yemiyor. umarım meyvenin içinde farketmez yumurtayı.

  4. Geri bildirim: Bebekler ve Küçük Çocuklar Için Kahvaltılık Krep | güneşli bir gün

Bir Cevap Yazın

