Hamilelikte Aldığım 27 Kiloyu Nasıl Verdim?

2008 yazı...Gelibolu civarında şaraplık üzüm toplarken...

2008 yazı…Gelibolu civarında şaraplık üzüm toplarken…

1 Temmuz 2010... Doğumdan bir gün önce hastanede...

1 Temmuz 2010… Doğumdan bir gün önce hastanede…

08 Mayıs 2012... Söylemesi ayıp Paris'te...

08 Mayıs 2012… Söylemesi ayıp Paris’te…

Şu anda bu satırları yazarken, üzerimde beş sene önce satın aldığım 34 beden pantolonum var. Kendisi, artık içine giremediğim için bir buçuk yıldır “verilecekler” kutusunda beklemekteydi. Şimdi ise, geçenlerde “dur bakayım, belki üzerime olur” diyerek kutudan çıkardığım bazı giysilerle beraber, dolabımın “en çok giyilenler” bölümünde ikamet etmekte.

Hamileliğimin son zamanlarında cidi ciddi göbeğimin patlamasından korktuğumu hatırlıyorum. Alışveriş merkezlerinin tuvaletlerinde karşılaştığım kadınların göbeğime bakıp “aaa ikiz mi?” diye sormalarından gına qelmışti. O günlere ait fotoğraflara baktığımda hala gözlerim faltaşı gibi açılıyor.

Peki o kadar kiloyu nasıl verdim? Pek çok arkadaşım tuhaf isimli diyetler, bir kimya mühendisi tarafından hazırlandığı izlenimi veren diyet menüleri ve adını bile telaffuz edemediğim sporlarla uğraşadursun, ben bunların hiçbirisine rağbet etmedim. Zira hiiiiç gerek kalmadı. Haaa, doğumu takip eden aylarda bazı mekik çekme girişimlerim oldu, olmadı değil. Gelin görün ki bu girişimler çoğunlukla yorgunluktan yerde sızıp kalma şeklinde sonuçlandı.

Eeee, peki o kadar kiloyu nasıl verdim? Şimdi burada sizlerle formumun sırlarını paylaşacağım. Özellikle hamile ya da hamile kalmak isteyen arkadaşlara duyurulur.

1) Mümkünse çok gazlı ve uykuyla arası iyi olmayan bir bebek doğurun. Gazlı bir bebek en azından ilk üç ay sürekli omuzunuzda pişpişlenerek gezmek isteyecektir. Bu da günler ve geceler boyu omuzda bebekle koridor arşınlayacağınız anlamına gelir ki doğumdan sonra bol bol yürüyüş yapmanın eski formunuza kavuşmak için en iyi yöntem olduğu aşikardır. Ayrıca yürüyüş stresi de azaltır.

2) Gazlı bir bebek muhtemelen sadece annesinin memesini emerek rahatlayacak ve uykuya dalacaktır. Bütün gün bebeğinizle emişmek hem aranızdaki sevgi bağını kuvvetlendirir hem de kalori harcamanızı sağlar. Zira o el kadar yumurcak iliğinizi kemiğinizi kurutur.

3) Eğer kilolardan kurtulmak konusunda ciddi iseniz, bebek doğduktan sonra çalışmayın ve evde bebeğinize kendiniz bakın. Bütün gün ofiste pinekleyerek ve her öğlen Whopper Menu yiyerek zayıflayamazsınız. Eğer bebeğe kendiniz bakıyorsanız en azından öğleden sonraya kadar ağzınıza bir lokma bile koyamama garantiniz var. O günlerde benim yanımda annem vardı ve ben bebeği emzirirken bana kompoto falan yedirmeye çalışırdı. Ben buna rağmen iyi kilo verdim.  Eğer yanınızda size yardımcı olacak birisi yoksa çok daha kolay zayıflayabilirsiniz.

4) Bebeğiniz büyüdükçe ve hareketlenmeye başladıkça işiniz kolaylaşacak. Zira ilk aylardaki uykusuzluk ve açlığınıza yoğun fiziksel aktivite de eklenecek. Bebeğiniz herkes gibi koltuğun oturulan kısmına değil de arkalığına ya da kolçağına oturmayı tercih ederek, mutfak masasına tırmanıp duvardaki raflara erişmeye çalışarak, yolda herkes gibi kaldırımda değil de kaldırımın kenarındaki daracık parapet duvarının üzerinde yürümeyi deneyerek, ya da elini sokak köpeklerinin ağzına sokmaya çalışarak sizi zihnen ve bedenen sürekli aktif olmaya teşvik edecektir.

Peri 10 aylık olduğunda bir bakıcı tutmuştuk. Bakıcı evdeyken ben dinlenip yemek yiyebildiğim için o sıralar pek kilo kaybım olmamış olabilir.  Ama zavallı bakıcımızın 3-4 ay içinde 42 bedenden 38 bedene düştüğünü bizzat gözlemledim. Keşke onun da fotoğraflarını çekseymişim.

Sonuç olarak, Peri henüz bir yaşında bile değilken 36 beden eski bikinimi, 20 aylık olduğunda da 34 beden pantolonlarımı giyebildim. Yine eskisi gibi karnım sırtıma yapışık vaziyette dolaşıyorum. Karın çevremde hafiiiiif bir gevşeklik var sanki ama onun da  yok olmasına az kaldı. Bu sıralar hava da güzel olduğundan sabahtan akşama kadar parkta bahçede dolaşıyoruz kızımla. Içinde 12 kiloluk bir çocuk olan bir puseti yokuş yukarı iterek yürüyüş yapmanın kol kaslarını olduğu kadar karın kaslarını da sıkılaştırmada etkili olacağını düşünmekteyim.

Biz  ana-kız elele vererek çok çalıştık ve bu işi başardık. Darısı başınıza:)

Not: “Gece doğru dürüst uyumayan bir bebek daha kültürlü olmanızı nasıl sağlar?” konusuna başka bir yazıda değineceğim.

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Anneyim, Güzelim içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Hamilelikte Aldığım 27 Kiloyu Nasıl Verdim? için 9 cevap

  1. elif(prensesim_2010) dedi ki:

    süpersin evren;)

  2. Özlem Doruk dedi ki:

    Bu yazı oldu mu şimdi arkadaşım? insanın moralini bozuyor yani.:)) ben spora gitsem de,yemesem de yok anacım mümkün değil buncacık olmam..

  3. perilievren dedi ki:

    eeee biz vermişiz tüyoları, uygulaması sizden:)))

  4. dilekşeker dedi ki:

    hımmm….ofis ve whopper menu….anladım niye kilo veremediğimi:)))

  5. yıldıztozu dedi ki:

    Ama ama ama bu koşulların aynısı bende de var. Niye ben üç senedir 75’in altına düşemiyorum? Acaba oğlum gece uyandığı zamanlar onu uyuttuktan sonra nutellalı ekmek dilimcikleri yediğim için olabülüüü mü?

  6. yaruze dedi ki:

    süpermiş,bende 2,5 yıl arayla doğmuş üç çocuk büyütüyorum ama neden hala 40 bedenim :((( ühühüüüüüü

  7. Geri bildirim: Içimden Bu Geldi… | güneşli bir gün

Bir Cevap Yazın

