Bebekler ve Küçük Çocuklar Için Kahvaltılık Krep

Yeme içme tercihleri Peri’ninkilerle aynı ya da benzer olan çocukların bu krebi çok seveceğini düşünüyorum. Şöyle ki:

  Yumurta sevmeyen

  Peyniri ağzına sürmeyen

  Konvansiyonel kahvaltıya geçmekte zorlanan

  Özenle donatılmış bir kahvaltı sofrasından sadece iki dilim salatalık yiyerek kalkmaya eğilimli

Tüm çabalarınıza rağmen sofrada ailece yemek yeme fikrini ısrarla reddeden, yemek saatlerini hem kendisi hem de ebeveynleri için işkence haline getiren

Ne amaçla olursa olsun (yemek, oyun, televizyon) dötünü koltukta iki dakikadan fazla sabit tutamayan, mütemadiyen aksiyon peşinde

Önüne birkaç çeşit yiyecek koyduğunuzda “biraz bundan yerim, üstüne biraz şundan, sonra azıcık da ötekinden yerim” diyerek az da olsa hepsinden yemektense içlerinden birini seçip (ki bu genelde aralarında en az faydalı olanıdır) sadece onunla karnını doyuran

Akışkan, cıvık ya da ıslak kıvamlı (böreğin içi, sebze yemekleri, çorba, bulamaç kahvaltı, reçel gibi) yiyeceklerdense, katı kıvamlı (tost, kek, köfte, makarna, pilav, çörek gibi) yiyecekleri tercih eden bir çocuğunuz varsa bu krebi şiddetle tavsiye ediyorum, büyük ihtimalle sevecektir.

Malzemeler:

1 adet yumurta

1 tatlı kaşığı tuzsuz beyaz peynir, lor ya da labne

2 tatlı kaşığı çekilmiş ceviz

Yarım bardaktan biraz daha az süt

2-3 tatlı kaşığı un (varsa tam buğday unu)

Yapılışı:

Bütün malzemeler çırpma kabına konup iyice çırpılır ve tereyağ ile yağlanmış büyük boy bir teflon tavada ya da krep tavasında önlü arkalı pişirilir.

Bu krebi bazen olduğu gibi Peri’nin eline veriyorum, bazen de birkaç parçaya ayırıp içlerine biraz pekmez sürerek minik dürümler hazırlıyorum. Yanında da mutlaka taze sıkılmış portakal suyu oluyor. Peri yemek seçen iştahsız bir çocuk olduğu halde bu krebin tamamına yakınını bitirebiliyor. Yumurta ve peyniri sevmeyen kızıma bu vesile ile bu besinleri de kakalayabildiğim için benim de içim rahatlıyor, günün geri kalanında doğru  dürüst birşey yemese de fazla üzmüyorum kendimi.

Not: Bak yine fotoğraf çekemedim…Amaaaan ne gerek var fotoğrafa, bildiğiniz krep işte. Düz, yuvarlak, üstü kabarcık kabarcık bişey yaaani:))

Bu yazıyı sevdiyseniz bunu da seversiniz:

Peri’nin Meyveli Kahvaltısı Planım şuydu: Fotoğraf makinemin pillerini bir gece önceden şarj edecektim.Sabah Peri’ye bu kahvaltıyı hazırlarken, şık bir kaseye koyduğum bıldırcın yumurtalarını, üzerindeki su damlacıkları ışıl ışıl parlayan yeni yıkanmış meyveleri ve son olarak kivi dilimleri ile süslenmış  kahvaltı tabağını fotoğraflayıp…

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Anneyim içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bebekler ve Küçük Çocuklar Için Kahvaltılık Krep için 15 cevap

  1. yıldıztozu dedi ki:

    :)gene çok güzel anlatmışsın. Iştahsız çocuk insanı yaratıcı olmaya zorluyor, değil mi?

  2. Bu kadar olur! Resmen Ruzgar’i anlatmissin. Bu da demektir ki, krep en yakin zamanda denenecek😉

    • perilievren dedi ki:

      kolay gelsin…ben anladım ki bu tip kuzulara yemek hazırlarken içeriği ne olursa olsun, o yemeğe “fast food” süsü vermek lazım. misal, benim kız karnıbahardan nefret eder ve hatta ondan korkar (evet, korkar). ama haşlandıktan sonra önce yumurtaya sonra una bulanarak yağda kızartılmış karnıbaharı yemeye doyamaz:) projelerim arasında sebzeli patates kroket, ultra yumurtalı ev eriştesi gibi yemekler de var. içine kabak, havuç ve kıyma sokuşturulmuş peynirli kek de denenecekler arasında:)

  3. Begüm dedi ki:

    Evren selam!
    Beni hatırladın mı?
    Ben, Begüm Onay.🙂

  4. yaruze dedi ki:

    Bizimkiler de bayılıyorlar krepe.Ama içine çikolata sürecekler illaki..
    Ben de bayılıyorum ne yalan🙂 Nutellayı şöyle yarım santim yayınca içine gelde yeme bu mereti dimi ama??
    Sonra da neden kilo veremiyorum ben diye ağlan dur..

    • perilievren dedi ki:

      ama olmadı ki şımdi:) sen bir de detaylı tarif veriyorsun, nutellayı yarım santim yayıcakmışım falan:))) daha okurken raftaki nutella titremeye başladı valla:)))

  5. Filiz dedi ki:

    Merhabalar, benim de sizin deyiminizle “akışkan cıvık ya da ıslak kıvamlı (böreğin içi, sebze yemekleri, çorba, bulamaç kahvaltı, reçel gibi) yiyeceklerdense, katı kıvamlı (tost, kek, köfte, makarna, pilav, çörek gibi) yiyecekleri tercih eden” bir oğlum var; ben de sabahları sadece krep yedirebiliyordum, sizin labne peynir önerinizle paeyniz problemimizi de çözmüş olduk, o yüzden çok teşekkür ediyorum. Siz bu sorunu çözebildinizmi? Ben ne zaman sıvı bir şeyler yedirmeye çalışsam başarısızlıkla sonuçlanıyor, o yüzden size danışmak istedim. Teşekkürler…

    • perilievren dedi ki:

      Ben maalesef bu sorunu çözemedim. Hala normal sebze yemeği ya da çorba yemeyi reddediyor. Ben de sebze yemeğini çatalla ezip pilavına karıştırarak, mücver, nohut köftesi, ıspanaklı börek (çok kıtır olmak şartıyla) gibi şeyler yedirerek ya da köftesine ıspanak, pırasa ve havuç karıştırarak sebzeyi bir şekilde kakalıyorum. Ara sıra rüşvetle 3-4 kaşık çorba yedirebildiğim de oluyor. İşte o zaman evde bayram havası esiyor:)))

      • Filiz dedi ki:

        Tek ümidim sizdiniz😦 Bizim küçük bey herhangi birşeyi mikroskobik boyutta bile olsa pilavına
        karıştırınca yemiyor, daha 10 aylıkken bile böyleydi. Ben sadece köftesine yada buldur pilavına sebze karıştırabiliyorum. Ben de arada bir 1-2 kaşık çorba içirebiliyorum bizim evdeki şenlik de sizinkinden aşağı kalmıyor galiba :)) Yazın dondurmayı bile zar zor yedirebildik, sırf ona alışır da çorba da içer umuduyla… Ne yapalım böyle idare edeceğiz galiba. Bu arada ben balık yedirebildiğim için çok mutlu ve gururluyum, isterseniz tarifini verebilirim; piyasada fish finger diye satılıyor ya ben onu evde kedim yapıyorum, bizim küçük bey afiyetle yiyor: Herhangibir büyük balık alınır (tercihen yüzey balığı) kılçıklarından ayrılır, parmak büyüklüğünden kesilir, önce mısır ununa, sonra yumurtaya sonra da ev yapımı galetaya bulnarak yağlu kağıt üzerinde fırında pişirilir. Biraz fazla bekletirseniz kıtır kıtır oluyor ve bizimn küçük bey anlamadan afiyetle yiyor :))

        • perilievren dedi ki:

          Benim kızım balığı çok sever. Balık bizim acil durum yemeğimizdir ve her daim buzlukta somon bulunur:))) Ama verdiğiniz tarifi deneyeceğim, çok lezzetli olacağından eminim. Zaten kıtır kıtır şeylere bayılır benimki. Bir de okurken aklıma çok cin bir fikir geldi. Mesela kabak, kereviz, karnıbahar gibi sebzeleri de aynı yöntemle pişirip benim kıza kakalayabilir miyim acaba????

Bir Cevap Yazın

