Paris Güzeli

Annemin Kutsal Kitabı

Annemin Kutsal Kitabı

1 büyük margarin

2 yumurta

1 avuç ceviz

2 çay bardağı şeker

1 avuç kuru üzüm

1 portakal kabuğu rendesi

1 çay kaşığı karbonat

Aldığı kadar un

Annemin Kutsal Kitabı’nda (kek ve kurabiye tariflerini yazdığı, buram buram vanilya kokan sararmış yapraklı ajanda) yazan tarif bu… Bu kurabiyenin kendisini mi yoksa adını mı daha çok sevdiğimi bilmiyorum ama şunu biliyorum; Ona dayanamıyorum. Onu yemeye başlayınca doymak bilmiyorum. Bir oturuşta bir tepsi Paris Güzeli’ni bir demlik çayla beraber mideye indirebilirim. Adını anar anmaz burnuma pişmiş portakal kabuğu kokusu geliyor ve bu koku doğruca beni çocukluğuma götürüyor. Bak şimdi, gene aynı kokuyu almaya başladım.

Geçenlerde yine Kutsal Kitap’ı elime aldım. Amacım Peri’nin de yiyebileceği sağlıklı bir kurabiye tarifi bulmaktı. Hem sağlıklı, hem kıtır, hem de lezzetli bir tarif… Paris Güzeli’ni görünce takıldım. Kıtır ve lezzetli ama küçük bir çocuk için pek sağlıklı sayılmaz gibi geldi – zira içince çok fazla şeker, beyaz un ve margarin vardı. Ama elbette birkaç değişiklikle daha sağlıklı hale gelebilirdi.

Hemen deneysel(!?) kişiliğim işbaşına geçti:

200 gr tereyağı

2 yumurta

Bir bardak kadar ceviz, badem, fındık rendesi (daha fazla da konabilirmiş bence)

1 çay bardağı şeker (şeker yerine pekmez kullanmayı sevmiyorum, pişerken çok ağır kokuyor ve kurabiyenin tadını da bozuyor. Bunun yerine şekerin miktarını azaltıyorum. Bu tarifte yarı yarıya azalttım, iyi oldu)

2 avuç kuru üzüm ve yaban mersini karışımı (keşke daha çok koysaymışım)

1 portakal kabuğu rendesi

1 çay kaşığı karbonat

Aldığı kadar beyaz un ve tam buğday unu karışımı

Yapılışı şöyle:

Yağ eritilir, içine şeker konup iyice karıştırılır. Sonra un hariç diğer malzemeler eklenir. Kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar un katılır. Yağlanmış tepsi üzerine hamurdan parçalar koparılıp koparılıp yerleştirilir. 170 derece ısıtılmış fırında 30 dk kadar pişirilir.

Annemin Güpür Örtüsü Üzerinde Paris Güzelleri

Peri bu kurabiyeden sadece üç tane yedi. Bir tanesini piştiği gün, ikisini de ertesi gün kahvaltıda bir bardak süt eşliğinde mideye indirdi. Hanım Efendi’nin genelde kek ve kurabiye türü şeyleri sadece piştiği gün yiyip bir daha yüzüne bakmadığını göz önünde bulundurursak, Paris Güzeli’ni başarılı bulduğu sonucunu çıkarabiliriz sanırım.

Gerisini biz yedik:) 

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Yapıyorum, Yaşıyorum içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Paris Güzeli için 4 cevap

  1. gasilhane dedi ki:

    Allahım gözüm döndü resmen ne zamandır kek kurabiye yemiyorum ki en sevdiğim şey içinde portakal kokusu olmasıdır.. Olmayacak bu iş, yiyeceğim sanırım yakında.

    Tarif defteri ayrı şahane.

  2. yıldıztozu dedi ki:

    Peki sence orjinali mi yoksa sağlıklı hali mi daha güzel?

    • perilievren dedi ki:

      Ben orjinal halini yemeyeli yıllar oluyor, bu yüzden gerçekçi bir karşılaştırma yapamayacağım. Bence ikinci tarif çok lezzetli oldu, üstelik de diğerinden daha sağlklı. Ama istersen önce birini, sonra diğerini deneyebilirsin:)

Bir Cevap Yazın

