Şeftali Ağacı

Annem, ben ve kardeşim evin önündeki terasta oturmuş kahve içiyorduk. Konu konuyu açtı. Evin tepesindeki terasın neden etkin biçimde kullanılamadığı, etkin kullanılması için ne tür düzenlemeler yapılabileceği hakkında konuşurken muhabbet bahçe düzenlemesine atladı.

Ben bahçenin çok düzensiz ve kalabalık olduğunu düşündüğümden bazı bitkilerin kaldırılması gerektiğini söyledim. “Mesela şu küçük şeftali ağacı! Tamam, meyve veriyor ama meyveleri çok tatsız, keselim bunu.”  dedim. Der demez de kafamdaki müzik durdu. Kardeşim “Ama o da bir canlı ve büyümesinde bir emek var. Sırf çevre düzenlemesi için….” diye söze başladığında benim beynimde bir soytarı zıplayıp nanik yaparak benimle dalga geçmeye başlamıştı bile.

Kaz dağları yanıyor diye uykuları kaçan ben,

Kızına sürekli doğa sevgisi aşılamaya, çiçekleri ve ağaçları yolmadan sevmeyi öğretmeye çalışan ben,

Kilometrelerce uzakta yaşayan bir arkadaşımın evinin önündeki ağaçların kesilmesi üzerine bloguna yazdığı bir yazıyı okuyup o ağaçlar için gerçekten çok üzülen ve yazıya üzüntümü belirten bir de yorum bırakan ben,

Bunların yanında doğa ile bütünleşmek, ekolojik dengeyi ve çevreyi korumak, dünyaya zarar vermemek gibi konularda okuyan, düşünen, konuşan ve yazan aynı ben,

Evin önünde kendiliğinden çıkmış bir şeftali ağacından sırf yanlış yerde çıktığını düşündüğüm için rahatsızlık duyuyorum.

Ama çevre düzenlemesi denen, tasarım denen bir şey var yaniiii(?!)… Sitedeki evlerin hepsi ayrı telden çalan bahçeleri söööyle bir güzel temizlense, gereksiz ve göze hitap etmeyen bitkiler kaldırılsa, bütün bahçeler çim olsa, uygun yerlere ışıklandırılmış şık bitki ve çakıl öbekleri yerleştirilse ne kadar güzel olur. Bir de çimlerin üzerine tasarım ürünü birkaç bahçe mobilyası serpiştirildi mi, oooooooh tadından yenmez!!!

Şaşırdım kendime…çelişkilerime… Dış kaynaklı şaşırmalarımdan farklıydı biraz…

Dur bakalım, bu Evren’den daha neler çıkacak…

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Düşünüyorum, Değişiyorum içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Şeftali Ağacı için 4 cevap

  1. yeni1anlam dedi ki:

    Bu ‘an’lar öyle kıymetli ki! Anladığı an, gördüğü an insan değişiyor. Öyle güzel anlatmışsın ki.

  2. gasilhane dedi ki:

    Ama o anda sadece estetik kaygıyla yorum yapmışsın, çelişki sayılmaz, bir saniyeliğine onu bir eşya gibi görüp ordan tutup kaldırmak istemişsin. Sonra bi bakmışsın o eşya değil can. Keşke herkes binde birin kadar ilgili olsa canlılara..

    • perilievren dedi ki:

      Mesela burada “estetik nedir?” sorusu geldi aklıma. Yani bahçede kendince büyüyen bir ağacın özenle budanmış bir bahçe bitkisinden daha çirkin olduğuna kim karar veriyor? Estetik olduğu söylenen, öğretilen ortamları yaratmak için doğanın kendiliğindenliğine bu kadar kolay müdahale edebilmemiz ne kadar doğru?
      Falan, filan:)))
      Sorular bitmez…

Bir Cevap Yazın

