Kuyubaye

Nasıl? Lezzetli görünüyorlar değil mi? Ama değiller.

Dur en baştan anlatayım…

Geçen akşam eşim iş için şehir dışındayken sıkıntıdan patlamamak için Peri ile beraber kurabiye yapmaya karar verdik. Şahsen ben kurabiye yapmayı pek beceremem. Bugüne kadar yaptığım yenebilitesi olan kurabiye sayısı bir elin üç parmağını (beş bile değil) geçmez. Bunun en büyük sebebi de kurabiyelerin özgün tariflerine bir türlü sadık kalamamam ve onları kendimce ‘yorumlama’ ihtiyacı duymamdır. Peri desen, oyun hamurlarıyla biraz tecrübesi var ama bugüne kadar bir hamur yoğurup fırına vermişliği yoktur. Hal böyleyken neden durduk yerde kurabiye yapmaya soyunduğumuza ben de pek anlam veremedim. Cidden çok sıkılmış olmalıyız.

İki kibrit kutusu büyüklüğünde kaşar peynir (evde bu kadar vardı)

İki kibrit kutusu büyüklüğünde tereyağı (niye bilmiyorum, miktarı peynirle aynı olsun istedim)

İki yumurta (birinin sarısını üzerine sürmek için ayırdım)

Bir bardak dolusu fındık, ceviz ve badem tozu karışımı (blender’ım dandik olduğu için parçalar biraz iri oldu)

Bir çorba kaşığı mısır nişastası (bunun ne işe yaradığını bilmiyorum, evde vardı, koydum)

Aldığı kadar tam buğday unu

Kaşarı rendeleyip diğer malzemelerle karıştırdık ve kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar un ekledik. Sonra hamuru merdaneyle 5mm’den ince olacak şekilde açarak yuvarlak yuvarlak kestik. Ayırdığımız yumurta sarısını kurabiyelerin üzerine sürüp biraz da susam serpiştirdik. 150 derece ısıtılmış fırında 15 dakika falan pişirdik.

Piştikten sonra bir tanesinin tadına bakayım dedim. Onu ısırmayı başardığımda ilk tepkim “Bu ne lan böyle? Hayvan yemi gibi!!!” diye bağırmak oldu. Yemin ederim, bugüne kadar yediğim en tatsız diyet kurabiyelerinden daha tatsız ve sertti. Hepsini çöpe atmaya hazırlandığım sırada Peri salondan “kuyubayeee, kuyubayeee” diye seslenerek yanıma geldi. Hiç olmazsa susamlarını kemirerek oyalanır diye düşünüp bir tane kuyubaye verdim eline.

Allahım, o nasıl yemek öyle!!! Çocuğumu bugüne kadar herhangi bir yiyecek maddesini böylesi bir iştah ve azimle ‘yemeye çalışırken’ görmemiştim. Anneannesinin yaptığı mis gibi chester kurabiyelere, ağızda dağılan nefis sable bisküvilere ve pofur pofur kabarmış limon kokulu keklere burun kıvıran Peri, annesinin pişirdiği o acayip şeyden limitsiz yedi o akşam…ve sonraki akşam…ve sonraki akşam…

İkidebir eteğime yapışıp “bühküüü, bühküüü” diye bebe bisküvisi isteyen çocuğum artık “kuyubayeee, kuyubayeee” diye kurabiye ister oldu. Yaptığım herhangi bir yiyeceğin bebe bisküvisi ile rekabet edebileceğini düşünmemiştim hiç… Gururluyum:)

Gel gör ki aklımı kurcalayan sorulardan kurtulamıyorum. Neden böyle oldu? Neden benim kurabiyelerim sert ve tatsız oldu? Bu noktada deneyimli arkadaşlardan tavsiye bekliyorum. Neden?

a)      Kabartma tozu koymalıydın.

b)      Un fazla gelmiş olabilir.

c)      Tamam, tam buğday unu daha faydalıdır ama hiç olmazsa içine biraz beyaz un karıştırsaymışsın keşke. (İtiraf edeyim, ne zaman kek ya da kurabiye yaparken beyaz un yerine tam buğday unu kullansam insanların neden unu rafine etme gereği duyduklarını daha iyi anlıyorum)

d)     Yağ az gelmiş olabilir.

e)      Daha çok kaşar koysaymışsın biraz daha tuzlu olabilirmiş. En azından tuzlu kurabiye olduğu anlaşılırmış.

f)       Hepsi.

g)      Hiçbiri, sen bu işten vazgeç. Kurabiye yapamayanı dövmüyorlar.

Yiyeceklerle arası pek iyi olmayan Peri Hanım bu kurabiyeyi beğendiğine göre tatsız tuzsuz olmasını sorun etmeyeceğim ama biraz daha diş dostu olsa hiç fena olmaz. Kızım kurabiyesini yerken “acaba dişi kırılacak mı” endişesi yaşamak istemiyorum. Hem yapmışken ben de çayın yanında falan keyifle yiyebileyim, değil mi?

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Yapıyorum içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kuyubaye için 13 cevap

  1. ilknur dedi ki:

    çok tatlısınız yaaa, bence f şıkkı ama yok yok g şıkkı🙂 bu arada yeni keşfettim blogunu takipteyim artık, bana da beklerim🙂

    • perilievren dedi ki:

      Beceriksiz bir anne olduğuma mı yanayım yoksa tuhaf damak zevki olan bir çocuğum olduğuna mı yanayım bilemedim:))) Birbirimizi tamamlıyoruz işte…

  2. momplayeveryday dedi ki:

    Ay koptum bittim ;)) 5 yıllık evliyim ve nedense benim daha kek alanında başarım bir elin parmağından az. Ben de yorum katmadan edemiyorum, ölçülere sığmam, taşıyorum kek yaparken. Eşim kek sevmediğini söylüyor ama dışarda gizli gizli kek yerken yakalamışlığım var!?

  3. pelusska dedi ki:

    yazdiklarim gitti sanirim bir daha yaziyorum

    – un fazla gelmistir cok yumusak bir hamur olmali elinizi zeytinyagladiginizda yumusak bir kivamla toparlanan bir hamur

    – karbonat eklenmeli biraz kabartma tozu yerine

    – deniz tuzu kullanilmali biraz

    – kurabiyeler pembelesir pembelesmez alinip uzeri pamuklu bir bez ile ortulmeli

    – tereyagi miktari arttirilmali

    -nisasta dogru tercih un yerine biraz daha nisasta eklenebilir

    -malzemeler oda sicakliginda olmali

  4. gasilhane dedi ki:

    Demek ki Peri İtalyan biscottileri gibi katı kıt kıt hissettiren dilimleri seviyor. Bebe bisküvisi yemesinden 10 bin kat iyi olmuş, ağzının tadını biliyosun Peri!:)

  5. perilievren dedi ki:

    Evet aynen öyle…Çok enteresan bir damak tadı var çocuğun. kızarmış balığın kuyruğu, böreğin kırt kenarları, kızarmış ekmek kabuğu, yeni pişmiş kekin üst kabuğu gibi şeyleri çok sever. Ama bu kurabiye hakkaten faciaydı. Isırırken dişi kırılmasın diye elimle kırıp kırıp yedirdim ama kırarken parmaklarım acıdı:)))

  6. Perİ’nin tuhaf diye tanımladığın o sevdiği şeyleri aynen ben de seviyorum biliyor musun:)
    tereyağı az gelmiştir bence. kurabiyeyi kurabiye yapan o çünkü. mesela un kurabiyesi: tereyağı+un+şeker ve vanilyadan yapılıyor ve içine koca bi paket tereyağı konuluyor:S yalnız ana malzemeler ne kadar da zararlı ve biz şu günlerde buna dadandık. çünkü çok kolay yapması:(

    • perilievren dedi ki:

      Bizim buradaki markette çok mükemmel un kurabiyeleri satıyorlar. Hem de tahinli. Uzun süredir dananmış durumdaydım. Bir kutuyu tek başıma birkaç saatte yiyorum (içinde 15 tane falan var). Bnece un kurabiyesi cennetten çıkma bir yiyecek:)))
      Dün de peri için kendim bir un kurabiyesi yaptım. Gerçekten çok güzel oldu ama benim cadı yemedi. Gene o saman gibi ‘kuyubaye’sini istiyor.

  7. Geri bildirim: Nutella Yaptık | Mom Play Everyday

  8. Geri bildirim: Kuyubaye 2 – Gurur Duyuyorum Kendimle | güneşli bir gün

Bir Cevap Yazın

