İçime Ören Bayan Kaçtı Galiba…

yumaklar

Yoksa o hep orada mıydı?

Çok küçüğüm. Elimde bir tığ ve bir yumakla beraber anneannemin karşısına oturmuşum. Anneannem bana tığ ile örgü örmeyi öğretiyor. Sonra örgü örmenin yeterince aksiyon içermediğini farkedip çektiğim zincir 20 cm’yi bulmadan kendimi bahçeye atmış olmalıyım – zira o günden sonraki uzun yıllar boyunca elime tığ, şiş ya da benzer bir nesne aldığımı hatırlamıyorum.

2003 yılına kadar… O ara biraz sıkıntılı bir geçiş dönemi yaşıyordum. Yeni evli, işsiz ve hiç bilmediği bir şehre yeni taşınmış bir insandım. Bir çift şiş ve yün iplik bulup birden bire atkı örmeye başladım. İlk denemeye göre fena olmadı. Ama yine yeterince eğlenmemiş olmalıyım ki bu denememin de devamı gelmedi.

2006 yılının sonbaharına kadar… Çok çok çok sıkıldığım bir başka dönemde – yeni bir taşınma merasimi yaşamaktaydım – aniden bir tığ ve siyah bir ip satın alıp kendime bir bluz örmeye başladım. Onu asla giymediğimi belirtmeme gerek var mı?

Geldik 2010 yılının sonuna… Peri sadece birkaç aylıktı. Kendisi çok zor bir bebek olduğundan yorgunluk ve uykusuzluğa dayanamayacak duruma geldiğim zamanlarda onu da alıp annemlere sığınırdım. Annem örgü örmeyi çok sever. Bugüne kadar bana, Peri’ye ve kardeşime, kuzenlerime, hatta komşulara ve onların torunlarına sayısız kazak, bere, atkı ve hırka örmüştür. Annem gerçek bir Ören Bayan’dır. O günlerde annemden aldığım ilhamla olsa gerek gene aldım elime bir tığ, ve yuvarlak bir yastık kılıfı ördüm. Sonra da o kılıfa sığabilecek bir yastık dikip içini süngerle doldurdum. İçinde birkaç boncuk olan küçük bir kutuyu da süngerlerin arasına yerleştirdim ki yastığı salladıkça tıkır tıkır sesler çıkarsın. Peri’nin bu yastığı çok seveceğini düşünmüştüm. Oysa iki yıldır bir gün bile yüzüne bakmadı. Ama ben seviyorum yastığımı. Koltukta otururken belimi desteklemek için kullanıyorum.

Veeee Aralık 2012… Herşey bir arkadaşımın düğünü vesilesiyle iki haftalığına annemlere gelmemiz ve annemin bir torba dolusu artık yumağı oynaması için Peri’ye vermesiyle başladı. Renk renk ipleri görünce sevinçten deliren tek kişi Peri değildi. Kaptım annemin 3 numaralı tığını… Veee baaak neler yaptım:) .

morBunlar kalem çantaları. Mor olanı kendime ördüm. Yanında hala kalem, silgi ve defter taşıyan bir insan olarak bir kalem çantasına cidden ihtiyacım vardı. Gidip üç kuruşluk Çin malı çantalardan satın almaktansa bunu kullanmayı tercih edeceğim.

Su altı temalı olanı da kardeşim Deniz için ördüm. Hani adı Deniz ya, o açıdan:) . Bilmem ki beğenir mi?

sualtıBu seferki örgü girişimimin devamını getirebilir miyim bilmiyorum. Bu konuda iddialı eğilim, asla kazak falan öremem. Zaten sağolsun annem 15 yıllık kazak ihtiyacımı şimdiden karşılamış durumda. Bunun yanında henüz yoğurt kutularına kılıf örecek kadar da kafayı yemedim ama netbook çantası ya da I phone kılıfı gibi şeyler örme eğilimi görüyorum kendimde. Ürküyorum kendimden:) :) :) .

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Yapıyorum içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

İçime Ören Bayan Kaçtı Galiba… için 12 cevap

  1. deniz dedi ki:

    beğenmek ne kelime bayıldım bayıldım! parmağımla minik sarı balığı seviyorum ekrandan deminden beri:) çok teşekkür ederim canım benim, güzel ellerine, gözlerine sağlık! ben de sürekli yanımda taşıyacağım kalem çantamı. bu arada kıskanç mushu da mama çantası istiyormuş:)

  2. gasilhane dedi ki:

    Yapabilseydim senin gibi şunlardan denerdim:
    http://www.huset-shop.com/luckyboysunday-polly-p-2715.html

    O örgü topuzu:)

    • perilievren dedi ki:

      Var yaaaaaaa!!! Kanıma girdin sen şimdi benim:)))) Bebekleri örüp örüp 50 dolara satıyolar len. Benim neyim eksik?????

      • gasilhane dedi ki:

        Hatta daha tarz kıyafetleri olan, -boynu olan- bebek yapabilirsin. Canavar yapabilirsin. O linktekini Bolivya’da kimbilir 10 dolara yaptırıp satıyolar:( Peri de sever belki. Çocuğum olana kadar öğreneyim şu örgü işini ya. 54 dolar bayılmayalım.

  3. Ben o kalem çantasını saç bandı sandım. Aslında fena da olmaz ha, ne dersin😉

  4. momplayeveryday dedi ki:

    Bu ne hamaratliiikkk, tebrik ederim vallahi guzel

  5. bak şöyle bir şey de var, dergi için röportaj yapmıştım zamanında. http://seninbebeklerin.com/
    denize dalga, kuma ton rengi veren daha neler neler yapar. benim akıma niyeyse örgüden denizatı geldi… adım denizse demek ki:)

  6. Geri bildirim: Biri Beni Durdursun | güneşli bir gün

Bir Cevap Yazın

