Kuyubaye 2 – Gurur Duyuyorum Kendimle

Azmin önünde hiçbir şey duramıyor cidden… Okudum, araştırdım, bilenlere danıştım, yeni deneyler yaptım, yılmadım ve üç-dört denemeden sonra mükemmel “kuyubaye tarifi”ne sonunda ulaştım. Peri’nin bayıldığı orjinal tadı (yoksa tatsızlığı mı demeliyim?) bozmadan daha gevrek bir formül yaratmayı başardım. Bu akşam pişirdiğim kuyubayeler teyzemin deyimiyle “pastane kurabiyesi” gibi oldu. Çayın yanında severek yiyoruz şu anda :).

Bu başarılı tarifi unutmadan belgelemek ve herkesle paylaşmak istiyorum:

80 gr tereyağı

1-2 çorba kaşığı zeytinyağı

İki kibrit kutusu büyüklüğünde rendelenmiş kaşar peynir

İki yumurta (birinin sarısı kuyubayelerin üstüne sürmek üzere ayrılacak)

Bir bardak öğütülmüş fındık, ceviz ve badem

Bir çay kaşığından biraz daha az karbonat

Bir çorba kaşığı buğday nişastası

Susam

Aldığı kadar tam buğday unu: Un konusunda dikkatli olmak gerekiyor. Zira “aldığı kadar un” sözü herkes için farklı bir miktar ifade edebilir. Un haricindeki bütün malzemeleri karıştırdığımda (içindeki öğütülmüş kuruyemişler yüzünden olsa gerek) gayet yoğun bir karışım oluştu. Bu karışıma çorba kaşığı ile azar azar un ekledim ve hamur elime yapışmamaya başladığı anda un eklemeyi kestim.

Elde ettiğim hamuru merdaneyle çok ince (neredeyse bisküvi kalınlığında) açtım ve bir çay fincanı yardımıyla yuvarlak yuvarlak kestim. Yuvarlakları, içine yağlı kağıt döşenmiş bir tepsiye dizdikten sonra üzerlerine yumurta sarısı sürüp bol bol susam serptim. Önceden ısıtılmamış fırında 150 derecede 30 dakika kadar pişirdim. Pişince hemen fırından çıkararak üzerini kapatmadan soğumalarını bekledim. Pişirme süresi fırından fırına değişebileceğinden bu konuda dikkatli olmak gerekebilir. Haa unutmadan: Eğer fırınınız küçükse iki tepsi hazırlayın. Çünkü hamuru çok ince açacağınız için kuyubaye sayısı fazla oluyor.

Sonuçtan çok memnunum. Çabuk bayatlamayan, kavanoza konduğunda çok şık görünen, minik kızımın hayır diyemediği bir kurabiye elde ettim. Hatta ona bir slogan bile buldum:

İstiyorsan bay bay demek bebe bisküvisine, hemen pişir bir tepsi kuyubayeeee :) !!!

Reklam çekimleri de aşağıda…

KUYUBAYEKOLAJ

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Yapıyorum içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kuyubaye 2 – Gurur Duyuyorum Kendimle için 5 cevap

  1. gasilhane dedi ki:

    Hımm yani hem Peri mutlu hem de ele günee kaaşııı yapaayalnız koymayacak görüntüde oldu.. Uzun zamandır kuyubaye yiyemediğimden kelime kelime okudum yazıyı:) açlık:)

    • perilievren dedi ki:

      Seni biraz daha delirteceğim yakında. Hani ortası delik ve bol susamlı bisküviler vardır ya, işte onlara benzer bir kurabiye üzerinde çalışıyorum bu ara. tahinli ve susamlı, mmmmmmm:)))

      • gasilhane dedi ki:

        TAHİNLİ!! Dolaba o kadar zayıf insan fotoğrafı yapıştırmıştım ama çöktü artık, bittti, yarın kuyubaye yenilcek. Çayla. Kahveyle.

  2. mertlezeren dedi ki:

    hahaaaa süpermiş once kuruboya sandımdı..tez vakitte denenecek😉,

    • perilievren dedi ki:

      Dene Zeren’cim. Hem besleyici, hem de kalorili. Ara öğünlerde sütle beraber çok iyi gidiyor. Hatta bazen ana öğün olarak da veriyorum:) Bazen, hanımefendi yemeği beğenmediğinde ana öğün olarak da veriyorum.

Bir Cevap Yazın

