Biri Beni Durdursun

Özellikle işimin gücümün yoğun olduğu ya da yoğunlaşmaya başladığı dönemlerde akla ziyan işlerle vakit kaybetme eğiliminde olduğumu artık kabulleniyorum. Yapmam gerekeni yapmayayım da ne yaparsam yapayım. Ha bir de başımı kaşımaya vaktim yokken, iki arada bir derede blog yazabilme yeteneğime hayranım. Zaten böyle zamanlarda yazdığım yazıların içeriklerine bakarak durumumun vahameti anlaşılabilir. Kahvemi alıp kitabıma ya da bloguma gömülecek vakit bulabildiğim zamanlarda yazdıklarımla, yapmam gereken ama yapmak istemediğim birşeylerden kaçarken yazdıklarım arasında hem konu, hem dil açısından ciddi farklar var. Hangisi daha iyi, hangisi kötü bilmiyorum. Ben her türlüsünü seviyorum.

O değil de… İçime kaçan şu ören bayan bir türlü gitmiyor. Ören bayan çıkartma ayini bilen, uygulayan varsa tanışmak isterim. Aksi takdirde,  önümüzdeki günlerde olabileceklerden ben  sorumlu değilim. 

bebek                                                     

Peri, ördüğüm bu güzel(!) bebekle pek ilgilenmiyor. Bebeğimi beğenmediğini düşünmüyorum çünkü o oyuncakçıdan satın alınmış “made in China” bebeklerle de hiç oynamaz. Hatta sevgili barbie bebeğim Teresa‘ya da pek yüz vermez. Kendisi daha ziyade top, balon ve arabalarla haşır neşirdir. Ama mesela onlarla erkek çocukları gibi oynamaz. Onları uyutur, besler, konuşturur, okula gönderir, yıkar… 

Bu bebeği yaparken çok romantik hisler taşıdığımı inkar etmeyeceğim. Peri ona bayılacak, onunla uyuyacak, heryere onunla gidecek, büyüdüğünde ona her bakığında anneciğinin pamuk ellerini düşünecek falan filan… Ama yeni nesil çok değişik, anlamak zor. Kardan adam örseydim kesinlikle daha makbule geçerdi!  

Bebeğin şapka ve elbisesinin, birkaç düğme dikme girişimim dışındaki ilk dikiş denemem olduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Evet , evet, biliyorum, çok yetenekliyim :).

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Yapıyorum içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Biri Beni Durdursun için 8 cevap

  1. anneannemin yaptığı bez bebekler aklıma geldi bunu görünce, eski çarşaflardan, artık yünlerden dünyanın en güzel bebeklerini yapardı anneannecik. saklasaymışız keşke.. belki peri biraz büyüyünce birlikte yaparsınız. bebek olur, civciv olur, tavşan olur..🙂

    • perilievren dedi ki:

      Anneannemin yaptığı bebekleri ben çok düşünürüm:) Keşke saklasaymışız onları. O zamanlar da hazır alınmış bebeklerden daha çok severdim onları, şimdi de aynı şekilde seviyor ve özlüyorum.
      Bir de bu yazıyı yazdıktan sonra ne düşündüm biliyor musun? Şimdi ben bebek örmenin, sıkışık zamanlarda birşeyler yazmaya çalışmanın falan yapmam gereken şeyleri ertelemek için yaptığım şeyler olduğunu düşünüyorum ya… Halbuki ben bunları yaparken çok mutlu oluyorum. Yani Peri’ye kurabiye yaparken ya da çanta, bebek falan örerken aldığım zevki uzun zamandır hiçbir şeyden almamıştım:)

      • şahane tespit! bazı işleri “değersiz” görmeye nasıl da koşullanmışız değil mi:) oh, tespit yapıldığına göre koşullanma da kalkmış gitmiş demektir. güzel olana odaklanmak, güzel olanı çoğaltmak böyle bir şey galiba… şu an kendiliğinden, bunu yapıyorsun sanki ve yazından, yaptıklarından hissediliyor mutluluğun. hımm.. bu yazının başlığı da “kimse beni durdurmasın”, “tutmayın beni” vb. olabilir yakında:))

        • perilievren dedi ki:

          Nedense değersiz gördüğümüz şeyler de genelde kadınlarla özdeşleştirilen, ekonomik büyümeye bir katkısı olmayan işler oluyor: yemek yapmak, örgü örmek, temizlik yapmak,vb. Bu işler sistemde sürekli küçümsendiği için biz de şartlanmışız. Şu anda kendimi çok daha özgür hissediyorum. Yapıyorum ve herkesle paylaşıyorum. Sen de okuyorsun, eski patronum da okuyor:)))))

  2. dilekşeker dedi ki:

    Gayet başarılı bence:) Eskiden horozlar civcivlr örerdi ninelerimiz. Kızın daha çok küçük, birkaç sene sonra anlayacak yaptığın bebeğin değerini, merak etme:)

    • perilievren dedi ki:

      Peri belki sever, belki de sevmez… Çok da önemli değil aslında. Sevmek zorunda da değil çünkü bebeği yaparken ona sormadım:)) Ama ben çok sevdim, o ayrı. Kendim oynarım artık:)))

  3. momplayeveryday dedi ki:

    Kıyamam bebeğe yazık ayol insan annesi sevinsin diye iki oynayıverir. Cıkcıııkkk bu çocuk milleti çok fena, ben de bazen tuvalet kağıdı rulosundan bir otobüs fln yaratıp, eserime daha kendim bile tam bakamadan, oğlum ayağıyla ezip hiçbirşey olmamış gibi başka bir aktiviteye dalıyor!
    Yazık olmuş caaanım bebeğe, emeğine.
    İki çözüm var; ya bir kız çocuk daha yapıp onun üzerinde deneyeceksin, ya da bebeklerle arası iyi bir kız çocuğa islenip paslanmadan hediye edeceksin gibi geldi:)

    • perilievren dedi ki:

      yok yok veremem onu kimseye:) zaten verirsem benimki verdiğimi görmese de bebeğin yok olduğunu anlar. bir gün aniden “nerde” diye soruverir. biz evde patlak balonları bile atamıyoruz. hepsiyle gönül bağı var benim kızımın:))))

Bir Cevap Yazın

