Niyet ve Kısmet

tarifAslında tuzlu kek yapmaya niyetlenmiştim. Evde lor, dereotu ve maydonoz da vardı. Ama daha önceki tuzlu kek denemelerimin hiçbirinin doğru dürüst kabarmadığını ve bir saat pişirdiğim halde içlerinin hep yapış yapış kaldığını hatırlayınca vazgeçtim. Sevdiğim bir arkadaşımın birkaç ay önce verdiği ve benim buzdolabının kapağına iliştirdiğim poğaça tarifi çarptı gözüme. Eeee, hazır tarif de varken poğaça yapayım dedim. Daha önce hiç poğaça yapmadığım için bu sefer tarife sadık kalmaya, doğaçlama yapmamaya kararlıydım. Önce lor, maydonoz ve dereotundan oluşan iç malzemesini hazırladım. Sonra poğaça hamurunun malzemelerini derin bir kap içerisinde karıştırıp yoğurdum. Aldığı kadar un ekledim falan filan…

Orada dur! Bu hamur neden bir türlü toplanmıyor? Neden dağıldım dağılacağım durumunda? Hamura poğaça formunu vermekte neden zorlanıyorum? Çok mu un koydum acaba? Hayır, hayır, bu kız kesin tarifi eksik yazdı. En iyisi telefon edip sorayım… Dur önce şu tarife bir daha bakayım: NE? YOĞURT MU? Yoğurt da mı koyacaktık? Bu saatten sonra hamura yoğurt eklemek olmaz herhalde, iyice bozulur. Offf… Şimdi bu kadar hamur boşa mı gidecek? Hayır gitmeyecek! Karıştır lorlu karışımı hamura, olsun sana lorlu maydonozlu kurabiye!

kurabiye1

Ben yıllardır böyle bir tat arıyordum desem? Peynirli krakerle pastane kurabiyesi karışımı, ağızda dağılan, tam çayın yanında yemelik süper ötesi kurabiyeler elde ettim. Böyle bir duyguyu, en son on küsür yıl önce, Beşiktaş’taki o ünlü kurabiye fırınından aldığım kurabiyeler yaşatmıştı bana.

Yalnız içinde yoğurt olmadığından ve kullandığım lor da tuzlu olduğundan kurabiyeler biraz tuzlu oldu. Bu yüzden tarifte yazan bir çay kaşığı tuzu da eklemeyi unutsaymışım olurmuş. Bir de şu maydonoz ve dereotları bence çok gerekli değil. Hamurun ötesinden berisinden fırlayıp fırında pişerken yanıyorlar.

Bu tespitlerin ışığında yaptığım ikinci deneme çok daha başarılı oldu. Şu anda çayımla beraber afiyetle yiyorum.

kurabiye2

Tarifin son şeklini de unutmamak için buraya yazıyorum:

1 çay bardağı sıvı yağ

1 yumurta (Bu sefer sarısını üstüne sürmek için ayırmadım, hepsini hamura karıştırdım)

1 paket kabartma tozu (Bir dahaki sefere yarım paket kullanacağım çünkü bu miktarlarla kurabiye sayısı az oluyor. Sanki yarım paket yeter gibi… Ya da malzeme miktarı iki katına çıkarılabilir)

Aldığı kadar tam buğday unu

3-4 çorba kaşığı lor

Önceden ısıtılmamış fırında 150 derecede 25-30 dk pişirmek yeterli…

Afiyet olsun :).

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Yapıyorum içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Niyet ve Kısmet için 2 cevap

  1. Off, bugün diyete başladım ben😦

Bir Cevap Yazın

