Denemeye Değer Bence…

Bir süredir nemlendirici olarak bebekler için üretilmiş parabensiz ve parfümsüz vücut kremlerini kullanıyorum. Öyle pahalı, organik zorganik şeyler değil, büyük marketlerin bebek ürünleri reyonlarında satılan bilindik markalı kremler. Yetişkinler için üretilmiş pahalı kremlerin insanı gençleştirdiğine, kırışıklıkları açtığına falan kesinlikle inanmıyorum. Benim bir kremden beklentim cildime zarar vermemesi ve onun iyi olma durumunu korumasıdır. Ve tabii ki mandalina büyüklüğündeki bir kutucuğa akla ziyan bir para yatırmayacak kadar da kafam çalışıyor çok şükür:). Bebek kremleri her anlamda benim ihtiyaçlarımı karşılıyor diyebilirim.

Geçenlerde kuzenim bana olgun ciltler için (ühü ühü) bir cilt bakım tüyosu verdi: Gece kremi niyetine dönüşümlü olarak üzüm çekirdeği yağı ve buğday yağı kullanmak! Bu yağların olgun cilt için (ühü ühü) ne kadar faydalı olduğunu zaten biliyordum. Tabii ki hemen denemeliydim.

doğal cilt bakımı

İlk iş bu yağlardan birer şişe edindim ve kullanmaya başladım. Fakat sadece birkaç gün içinde hiç yoktan 3-4 sivilce sahibi oluverdim. Uygulamayı hemen kestim ama aldığım yağları bir şekilde kullanmaya kararlıydım.

Önce balmumu kullanarak bunları krem haline getirmeyi düşündüm. Böylece hem kullanımı daha kolay olacak hem de yağ konsantrasyonu azalacaktı. Ama geçmişte yaptığım krem denemeleri aklıma geldi. El ve vücut için kullanılabilecek çok başarılı kremler yapmışlığım vardır, ama ne zaman yüzüme sürmek için bir krem yapsam kaşıntı ve sivilceden başka birşey elde edemedim.

Sonra aklıma başka bir fikir geldi: Bu yağları zaten kullanmakta olduğum kremle karıştırarak kullanmak! Artık her gece yüzümü yıkayıp gülsuyu toniğimle sildikten sonra avucuma koyduğum fındık büyüklüğündeki bebek kreminin üzerine 2-3 damla kadar yağ damlatıp karıştırıyorum ve yüzüme sürüyorum. Bir gece buğday yağı, ertesi gece üzüm çekirdeği yağı…

Kısa sürede farkı gördüm: 

Sabah daha berrak, yumuşak ve esnek bir ciltle uyanıyorum.

Cildimdeki ufak tefek lekelerin rengi sanki açıldı gibi geliyor.

Cilt rengimin eşitlendiğini, gözlerimin altında zaman zaman oluşan morlukların azaldığını hissediyorum.

Yüzümde kırışıklık olmadığı için bu yöntemin kırışıklıklara etkisi var mıdır yok mudur bilemiyorum ama onların oluşumunu engelleyeceğinden eminim.

Sonuç olarak bu yöntemi şiddetle tavsiye ederim. Ucuz ve etkili :). İlle buğday yağı ve üzüm çekirdeği yağı kullanmak zorunda değilsin. Biraz internet araştırması yaparak ya da bir bilene danışarak cildine en uygun yağı bulabilirsin.

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Güzelim içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Denemeye Değer Bence… için 4 cevap

  1. Özlem Doruk dedi ki:

    Ben de şuna inanıyorum. Pahalı kremleri kullandığın sürece içindeki kimyasallardan dolayı cildinde gerilme, güzelleşme, parlama olması elbette mümkün. Ama kremi bıraktıktan sonra cilt tüm kimyasalları kusacak ve eskisinden daha beter olacaktır. Bu nedenle doğal karışımları kullanmak en mantıklısı.. Su,soda, doğal sabunlar, çeşitli meyve özleri…gibi

    • perilievren dedi ki:

      Haklı olabilirsin. Çünkü insanlar çok para verdikleri bir üründen hemen sonuç beklerler. Bir kremin cilde bir faydası varsa bile en az bir ay içinde kendini gösterir. Hücrelerin kendini yenilemesiyle alakalı bir durumdur bu. Ama piyasadaki kremlerin neredeyse hepsinde cildi anında geren, parlatan vb maddeler olduğunu ben de düşünüyorum. sürer sürmez “waaaaaw” dedirten botoks etkili kremler varmış mesela:)) Ama zararı faydasından çoktur büyük ihtimalle. En iyisi doğal yöntemler kullanıp sabırlı olmak…

  2. yeni1anlam dedi ki:

    Ben de o mandalina büyüklüğüdeki kremleri aldıktan hemen sonra bir keresinde poşetiyle birlikte uçakta unutunca anladım saçma olduğunu yaptığımın … Çok saçmaydı evet, o firmalar bana reklam yapmaya devam etsin diye onca para vermek. Kafama böylece dank etmiş oldu durum… Cildim de ben de biraz daha olgunlaştık böylece:)

    • perilievren dedi ki:

      Mesela şimdi salyangoz kremleri moda. Üçuk fiyatlara satılıyorlar, millet de alıyor. Kardeşim, bildiğin sümüklü böcek işte! Yolda görsen ıyyk dersin ama paketleyip fahiş fiyata satılınca kapışılıyor. O kadar gençleştiriyorsa topla bahçeden sür yüzüne:))) Boku paketleyip üstüne Dior yazsalar yok satacak valla:)))
      Ben de birkaç yıl önce 30 yaş paniğiyle pahalı bir krem almıştım (salyangozlu olandan değil:))). Mağazadaki kız beni o kremi kullanmam gerektiğine inandırmıştı. Eve gelince çok gereksiz bir alışveriş yaptığımı anlamıştım. O sadece bir kutuydu. İçinde endüstriyel bir madde vardı. İçindekileri evdeki ucuz kremimle karşılaştırdım: çoğu aynıydı. Bu da son oldu zaten. ha, bir de hiç allerjik olmayan cildimde allerjiye sebep olmuştu, bu da kapak oldu.

Bir Cevap Yazın

