Akşam Yemeği

burusuk2 yufka

1 su bardağı az tuzlu lor

1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek

1 orta boy patates rendesi (çiğ)

kimyon, karabiber, tuz

1 adet yumurta

2 çorba kaşığı yoğurt

1/2 su bardağı sıvı yağ

Önce tepsiyi yağladım. Yufkalardan birini buruşuk bir halde tepsiye yerleştirdim. Lor, mercimek, patates, kimyon, karabiber ve tuzu ayrı bir kapta iyice karıştırdım. Bu karışımı tepsideki buruşuk yufkanın üzerine güzelce yaydım. Çırpma kabında yoğurt, yumurta ve sıvı yağı iyice çırpıp büyük bir kısmını bir kaşık yardımıyla tepsideki karışıma yedirdim. Sonra diğer yufkayla – yine buruşuk olarak – tepsinin içindeki malzemenin üzerini kapattım. Yoğurt, yumurta ve yağ karışımının geri kalanını yufkanın üzerine sürdüm. Son olarak böreği dilim dilim keserek (piştikten sonra kesmek zor oluyor) tepsiyi fırına verdim. 170 derecede yaklaşık 30 dk…

Böreği yaparken eşim balıktan döndü. İki küçük kalamar yakalamış (yine:)). “Ooooooo, börek!” dedi, “Gidip bira alayım. Kalamar da pişiririz!” Bugün yakaladıklarını değil, daha önce yakalayıp buzluğa attıklarını pişirdik.

Peri, “içinde yeşil bişiii” olduğu için börek yemek istemedi. Olsun. Ben zaten onun için buzluktan bir parça somon çıkarıp pişirmiştim. Yanında da en sevdiği yiyecek: Makarna.

Biz bu böreği sevdik. Peri’nin de yiyeceğini düşünerek kimyon ve karabiber konusunda ölçülü davranmıştım ama birdahaki sefere bunların miktarını arttırmayı düşünüyorum. Biraz kırmızı biber de yakışır bence.

Laf yemeden içmeden açılmışken son zamanlarda keşfettiğim tatlılıklardan da söz edeyim:

Çikolatalı ıslak kekin sosuna kakaoyla beraber biraz da kahve katınca,

Bulgur pilavına biraz ıspanak yaprağı ve hazırda varsa bir bardak kadar da haşlanmış nohut ekleyince,

Mercimek çorbası yaparken birkaç diş sarımsağı da diğer malzemelerle birlikte haşlayıp blendırdan geçirince,

Tuzlu kurabiye yaparken bir avuç sarı leblebi tozunu da hamura ekleyince,

                                                                                                          SÜPER ÖTESİ OLUYOR:).

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Yapıyorum, Yaşıyorum içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Akşam Yemeği için 8 cevap

  1. aç karınla okumamak lazımmış:) bu börek tam benlik, deneyeceğim. bu arada, “ooooo börek!” sesini duydum resmen okurken:))

  2. başına🙂
    ha, sonuna “tok karınla okusaydınız iyiydi,” notu da düşebilirsin:))

    • perilievren dedi ki:

      Ay evet:)))) notun işlevsel olabilmesi için başına yazmak gerekiyo di mi? Bütün gün Nick Junior, Baby TV izlemekten beynim sulanmış:))

  3. yıldıztozu dedi ki:

    Okurken içim ısındı:) Ne güzel bir akşam geçirmişsiniz. Sadece yemek açısından değil, birliktelik, paylaşmak, aile olmak… Börek bahane, sohbet şahane:)))

  4. Anonim dedi ki:

    yukarıda ki buruşuk şeyde yeniyormu acaba?yenmiyorsa mıncırmak için alabilirmiyim

Bir Cevap Yazın

