Mor Dosya

Çok harika şeyler okuyorum şu sıra. Elimden bırakamadığım kitaplar, okumaktan kendimi alamadığım yeni keşfedilmiş bloglar var hayatımda. Bir de önemli başlangıçlarım… Bütün bunları düşünmek, yaşamak, sindirmeye çalışmak çok heyecan verici. Kabuk değiştirir gibiyim.

Bu tür zamanlarda günlük hayata dair paylaşımlarda bulunmayı daha çok seviyorum. Samimi bir arkadaşımla mutfakta kahve içerken sohbet etmek gibi… Şimdi de aldım kahvemi geldim:).

ArtNouveauOrnaments

Yıllardır haftada bir kez yüzüme peeling yaparım. Bunun için sürekli kullandığım bir ürün vardır ve çok memnun olduğum için bittikçe aynısını satın alırım hiç düşünmeden. Geçen gün gene bitti. Haftalık market alışverişimiz sırasında yenisini satın almak için kozmetik reyonuna baktım ama onu göremedim. Hiç kalmamış.

Eve döndüm, peelingsiz ve mutsuz… Canım sıkıldı, çünkü o market senin bu mağaza benim (internet dahil) gezip peeling arayacak vakti olan bir insan değilim. Açıkçası biraz da üşengecimdir alışveriş konusunda.

Tamam tamam, vaktim var ama üşeniyorum. Oldu mu?

mordosya

Neyse ki Mor Dosya var! Evet, artık ondan bahsetmenin zamanı geldi. Mor Dosya, benim yıllarca çeşitli dergilerden, oradan buradan kestiğim sayfalardan oluşan kalın ve ağır bir dosyadır. Seksi bir karına sahip olmanın yolları, doğal güzellik reçeteleri, diyet listeleri, popo kaldıran pilates hareketleri, makyaj hileleri ve benzeri kadim bilgileri içerir. Çok severim Mor Dosya’mı ben. İçindeki bilgilerin çoğuna hiç mi hiç ihtiyacım olmamasına rağmen ara sıra açıp sayfalarda göz gezdirmek beni dinlendirir. İşte böyle bir göz gezdirme sırasında nereden kestiğimi hatırlamadığım, üzerinde bir peeling tarifi yazılı küçük bir kağıt parçası düşmüştü içinden. Alıp diğer sayfaların arasına koymuş ve karıştırmaya devam etmiştim. Peeling konusu gündemime girince arayıp buldum o kağıt parçasını. 

Tarif şöyle: 1 tatlı kaşığı bal, bir tatlı kaşığı elma sirkesi ve 1 tatlı kaşığı kahverengi toz şekeri küçük bir kasede karıştır. Birkaç dakika boyunca dairesel hareketlerle yüzüne sürüp bol su ile yıka. Bu kadar.

Ben bu peeling’i banyodan önce uyguluyorum ve banyo hazırlığı yaptığım sürece karışımı yüzümde maske gibi bekletiyorum. Sonuçlarından son derece memnunum. Cildim gerçekten pırıl pırıl oluyor ve parlaklığını günlerce koruyor. Ayrıca eve giren kimyasalları bir kalem azaltmış olmaktan çok mutluyum.

Benim cildim karmadır ve fazla hassas da değildir. Bu peeling’in hassas ciltler için de uygun olabilmesi için karışımı hazırlamadan önce şekeri havanda biraz dövmekte ve uygulama sırasında cilde nazik davranmakta fayda var. Yoksa bildiğin zımpara yani:):):).

Bir sonraki banyo keyfim için ise süper bir planım var. Biraz daha fazla karışım hazırlayıp içine birkaç damla greyfurt yağı damlatarak mis kokulu bir vücut peeling’i hazırlamak! Hem greyfurt yağı selülit düşmanıymış – Mor Dosya’da öyle yazıyor.

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Güzelim içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Mor Dosya için 6 cevap

  1. “evde ema sirkesi yaptım pek güzel oldu,” dediğin an ışınlanıp geleceğim:) elma sirkesi + su, güzel bir tonik vazifesi de görüyor bu arada.

  2. gasilhane dedi ki:

    Ana sirkeyi birazcık ayır yeni sirke yaparken işe yarıyor, şu an sorumsuzca kullanılıp biten elma sirkesi şişesiyle baş başayız da.(

  3. yeni1anlam dedi ki:

    Benim de cildim karma. Mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler:)

Bir Cevap Yazın

