Yaşlı Adam ve Kedi

Peri’ye her akşam yatmadan önce seçtiği bir kitabı okuyorum. Bazen de kendim bir masal uydurup anlatıyorum. Bu da benim uyduruk masallarımdan birisi:) Sözde kalınca ne anlattığımı unutuyorum. Öykü değişince benimki “ama bu masal böyle değildiiiii” diye cozutuyor. Bilen bilir… Uyku öncesi huysuzlanmaları bir annenin en büyük kabusudur. Şunları yazayım da bari bilgisayarı açar okurum dedim kendi kendime:)

Görseller çağdaş Türk ressamlarının eserleridir. Masalın sonundaki linklerden ressamların diğer eserlerine de ulaşabilirsiniz. 

ArtNouveauOrnaments

Gevaş2-Ayla Çıtak

Gevaş2-Ayla Çıtak

Şu yüksek dağlar var ya köyün ardındaki

İşte oradan kaynayan minik bir dereyle beslenir masalımızdaki balıkların gölü.

Bir de kulübecik vardır gölün tam kıyısında

Yaşlı ve yalnız bir ayakkabı ustası yaşar orada tek başına.

Yemenici Mehmet Usta - M. Ali Diyarbakıroğlu

Yemenici Mehmet Usta – M. Ali Diyarbakıroğlu

Yaşlı adam sabahtan akşama kadar ayakkabı yapar

Ara sıra onları kasabaya götürüp satar.

İşlerini bitirince koşar göl kıyısına

Göldeki balıklarla sohbet eder, yem atar onlara.

Rengarenk balıklar önünde sıçrayıp durdukça

Silinir yüzündeki hüzün, bırakır yerini kahkahalara.

Japon Balıkları – Yalçın Sümen

Bir kış günü, yaşlı adam yüklenir yaptığı ayakkabıları

Vurur kendini kasabanın yoluna.

Adamın yokluğunu fırsat bilen aç bir kedi

Sessizce yaklaşır gölün kıyısına.

Önceden kestirmiş gözüne göldeki tombul balıkları

Bu kış günü hepsini mideye indirmektir amacı.

Kedinin Rüyası - Gültekin Yıldız

Kedinin Rüyası – Gültekin Yıldız

Balıklar görünce kediyi, karar verirler onunla biraz eğlenmeye

Başlarlar gölün üzerinde sıçrayıp dans etmeye.

Kedi onları havada kapmaya çalışınca

Cumburlop diye düşüverir buz gibi gölün suyuna.

“Yardım ediiin!” diye bağırır “çok soğuk bu gölün suyu”

“Hem ben bir kediyim, fazla sevmem yıkanmayı!”

Balıklar önce gülerler kedinin haline

Ama sonra karar verirler ona yardım etmeye.

Ayakkabıcının verdiği eski ayakkabıyı uzatırlar ona

“Al bunu” derler, “kayık olarak kullanabilirsin”

“Üstüne binip kıyıya ulaşabilirsin”.

Kedi çıkar ayakkabının üstüne,

Balıklar da onu itip yardım ederler kıyıya varmasına.

Kedi - Murat Tolga

Kedi – Murat Tolga

“Az önce sadece aç bir kediydim” der kedi karaya çıkınca,

“Oysa şimdi hem açım hem de ıslak.

Bırrrr hem çok da üşüyorum, aman sakın hasta olmayayım”.

O sırada yaşlı ayakkabıcı görünür patikada

Yorgun argın yaklaşır gölün kıyısına.

Besbelli yoğun bir gün geçirmiş kasabada

Şimdi ister şakalaşmayı rengarenk balıklarla.

Kediyi görünce hemen anlar o gün olanları,

Babacan bir gülümseme yerleşir yüzüne.

Alır zavallı kediyi götürür kulübesine

Önce yumuşacık havlularla bir güzel kurular onu

Sonra oturtur sıcacık şöminenin karşısına.

Bir kase de ılık süt koydu mu önüne

Ooooh, diyecek yok bizim kedinin keyfine.

Kedi biraz mahcup teşekkür eder iyi kalpli adama:

“Ne kadar kötü bir kediyim ki ben, yemek istedim o balıkları

Ama onlar yardım ettiler bana, görmezden geldiler yaptıklarımı.

Sen de yaptığımı bile bile kovmadın beni, süt verdin bana

Ne kadar teşekkür etsem azdır sana”

Yaşlı Adam ve Kedi - Musa Balan

Yaşlı Adam ve Kedi – Musa Balan

Yaşlı adam okşar kedinin sırtını sevgiyle

“Sen kötü bir kedi değilsin, sadece çok acıkmışsın.

Bu soğuk kış gününde hiç yiyecek bulamamışsın.

İstersen benimle burada kalabilirsin

Balıklara göz kulak olup onları korursun.

Hem ben çok yalnız bir adamım

Benim can yoldaşım olur musun?”

Kedicik çok sevinmiş bu teklife

Onun da ihtiyacı varmış böyle sıcak bir yuvaya ve sevgiye

Yaşlı ayakkabıcı ve kedi bir daha hiç ayrılmamışlar

Birbirlerinin en iyi arkadaşı olmuşlar.

Onlar şöminenin başında oturup dışarıda yağan karı seyrederken

Minik bir Peri uçup gelmiş ormanın derinliklerinden

Konmuş pencerenin pervazına

Tatlı bir öpücük göndermiş iki iyi arkadaşa…

ArtNouveauOrnaments

Görseller:  http://www.aylacitak.com/, http://diyarbakırlıoğlu.com/, http://olsaolsa.com/tr/resim/2160-japon-baliklari-yagliboya-tablo.html, http://www.tablomarketim.com/?kategori-61-gultekin-yildiz=&cid=61&typ=&brw=&offset=&order=&mrk=6&src=&direction=&kactane=90&stock=, http://www.animalonly.com/U217,81,kedi-tablo-tablo-murat-tolga-tablo.htm,

 

About perilievren

sadece bir evren...
Bu yazı Anneyim içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yaşlı Adam ve Kedi için 11 cevap

  1. Sevil dedi ki:

    Çok güzel bir hikaye…

  2. gasilhane dedi ki:

    Böyle hikayelerin olduğu kitaplar gittikçe azalıyor:( çok güzel olmuş, bizdeki ressamlardan bihaber olduğumu farkettim ayrıca.

    Peri’nin özel masalcısı var resmen:)))

  3. yeni1anlam dedi ki:

    Çok beğendim, hem masalını, hem de onu anlatan resimleri. İçimi ısıttılar. Çok güçlü semboller içindeki. Yaşlı adam, balık, göl, kedi, ayakkabı… Şimdi masalını aklımda tutarak tekrar bakacağım resimlere.

    • perilievren dedi ki:

      Teşekkür ederim. Bende daha çok masal var. En çok da balıklarla ilgili. Kızım balıkları çok seviyor. Bazen akşamları masal yerine Türkiye Balık Atlası’ndan bir balık seçip onu okuyoruz (balığın boyu, kilosu, ne zaman yumurtlar, ne yer ne içer, eti yenir mi, avcılığı yapılır mı,vb). bütün balıkları tanıyor neredeyse:)))

  4. bernacan dedi ki:

    Ne güzel, yürek ısıtan bir masal olmuş.
    Ben de Can’a hikayeler uydururdum, haftalar sonra aynı hikayeyi istediğinde hep unutmuş olurdum🙂 Ama onlar her ayrıntısını hatırlıyorlar, ne güzel. Çınar’a da anlatmalı!
    Oğullarıma okuyabilir miyim ben de bu masalı? Gerçi Can artık kendi masalını kendisi okuyor ama kedi gibi yanıma sokulup dinleyecektir eminim bu kedinin hallerini.

  5. Sevil dedi ki:

    Şimdi yeni yazın için açınca tekrar okudum masalı, gerçekten çok hoş yaa, resimlerle birlikte bir kitap olarak bile basılabilir gibime geldi. Bu masal sadece Peri’ye kalmasın.

Bir Cevap Yazın

